کاسکو - طوطی خاکستری کنگو - تیمنه

تصمیم گیری برای نگهداری از طوطی خاکستری ( کاسکو )

حیوان خانگی کاسکو

تصمیم گیری برای نگهداری از طوطی خاکستری ( کاسکو )

اکثریت قریب به اتفاق کسانی که تا کنون مبادرت به نگهداری از کاسکو نموده اند ، زمانی برای آنان این انگیزه ایجاد شده است که از مصاحبت یک کاسکو در مکانی لذت برده و از شیرین کاری و شیرین گفتاری آن به وجد آمده اند و پس از این برخورد تصمیم به نگهداری از این موجود شگفت انگیز نموده اند.

اگر شما هم به تازگی هوای داشتن یک کاسکو به سرتان افتاده است یا اینکه مدتی است کاسکویی را خریده اید ولی هنوز جواب سوالات خود را در خصوص مسائل کاسکو خود به روشنی پیدا نکرده اید، پیشنهاد می کنم مطالب این وبلاگ را به دقت مطالعه کنید ، احتمالا با خواندن مطالب این وبلاگ تصمیمات آگاهانه تری اتخاذ خواهید نمود .

نخستین گام

لطفاً کمی تمرکز کنید …! درست است که تصور نگهداری از یک کاسکو شبیه آن کاسکویی که شما رو مدتی است مجذوب خود نموده بسیار اغواگرانه است ، اما این را بدانید که نگهداری از یک کاسکو اگر سخت نباشد ولی چندان بی دردسر هم نیست. پس لازم است قبل از تصمیم به خرید کمی در مورد امکاناتی که در اختیار دارید و به دور از هیجانات ، فکر کنید . این امکانات می تواند شامل موارد ذیل باشد :

مکانی که در اختیار دارید

این مکان می تواند یک اتاق 10 متری یا یک خانه 1000 متری و یا حتی بزرگتر باشد ، ولی چیزی که در تصمیم گیری شما تأثیر گذار است این است که آیا این مکان می تواند کسانی که با شما در یک خانه زندگی می کنند و همچنین همسایگان شما را تا اندازه ای از سرو صدای این پرنده مصون بدارد ؟ آیا این مکان به شما اجازه ریخت و پاش های حاصل از نظافت قفس و خود کاسکو را به شما می دهد؟ این مسائل برای کسانی که از منازل استیجاری استفاده می کنند بسیار مهمتر است و توصیه میکنم حتماً با صاحب خانه خود در این خصوص مشورت نمایید.

نکته دیگر که بعداً کاملتر به آن خواهیم پرداخت این است که مکان شما نباید در معرض جریان هوا ( کوران) قرار داشته باشد چون این مورد باعث بروز بیماری در کاسکو می شود.

نزدیکان شما

اینکه ما نزدیکانمان را از تصمیمات خود در هر زمینه ای آگاه کرده و جوانب امر را صادقانه برای آنها بازگو نماییم و به قولی زمینه سازی نماییم ، بهترین شیوه برای تحقق اهدافمان در دوران زندگی می باشد و تصمیم به نگهداری از کاسکو هم با توجه به اینکه شعاع دایره اثرات آن بر محیط زندگی وسیع است ، از این قاعده مستثنی نمی باشد. پس بهتر است تصمیم خود را برای کسانی که با آنها زندگی می کنیم مطرح نماییم و فواید و معایب ورود پرنده به خانه را برای آنها تشریح نماییم تا در آینده از همراهی آنها در رویارویی با مشکلات ، برخوردار شویم.

در این مورد باید به خصوصیات فردی نیز توجه نمایید . سالمندان ، بیماران و نوزادانی که توانایی تحمل صداهای ناهنجار و بلند را ندارند ، کودکان بازیگوشی که هر لحظه احتمال دارد از غفلت شما استفاده نموده و بلایی بر سر حیوان بیچاره بیاورند، همسر و یا مادرتان که تحمل بی نظمی شما و کاسکویتان را ندارند از این جمله اند.

بهتر است از هم اکنون برای مواقعی که در بیرون از منزل برای کار یا تحصیل می گذرانید فردی را به منظور انجام حداقل های رسیدگی به پرنده و فردی را برای نگهداری دائم از کاسکو در مواقعی که به مسافرت رفته یا غیبت طولانی مدت دارید، در نظر بگیرید .

منابع مالی

بهتر است برای خرید خود سقف تعیین نمایید. به این شکل که اگر فرضاً در فروشگاه با کاسکو مناسبی مواجه شدید تا چه قیمتی برای آن کاسکو حاضر به پرداخت هستید. برنامه ریزی مالی همیشه به شما برای انتخاب درست و به دور از هیجان کمک خواهد کرد. البته شما باید مقداری پول هم برای خرید قفس ، ملزومات و خوراک کاسکو کنار بگذارید.

صبر و حوصله

اگر نسبت به شناختی که از خود دارید آدم کم حوصله و دمدمی مزاجی هستید از خرید کاسکو اکیداً خودداری نمایید ، چون بزودی ضرر مالی ناشی از پس دادن کاسکو خود را به فروشگاه متحمل خواهید شد .

یکی از اساسی ترین امکاناتی که شما برای نگهداری از یک کاسکوی بازیگوش نیاز دارید صبر و حوصله فراوان است. هرگز نباید برای کاسکوی خود از پیش اهداف بلندپروازانه در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید طیف هوش کاسکوها همانند ما انسانها بسیار گسترده است و شما هنگام خرید نمی توانید میزان هوش کاسکو را اندازه گیری کنید. پس باید اینقدر تحمل داشته باشید تا اگر کاسکو شما مانند کاسکو دوستانتان توانایی سخنگویی و شیرین کاری نداشت، دلزده نشوید.

کسب اطلاعات کافی از طریق مطالعه

بهترین شروع برای شما همین کاری است که الان به آن مشغول هستید. مطالعه در خصوص آنچه در آینده با آن مواجه هستید ، از استرس و سردرگمی شما و بروز خسارات احتمالی جلوگیری می کند. پس قبل از خرید کاسکو ، تا حد امکان مطالعه خود در خصوص شرایط نگهداری و تغذیه و بیماریهای کاسکو گسترش دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید