بیماری های طوطی سانان

جلوگیری از پرکنی و معالجه پرکنی طوطی

feather picking parrot

جلوگیری از پرکنی و معالجه پرکنی کاسکو و دیگر طوطی ها
این طرح، همانند سایر کارهای تحقیقاتی در خصوص جمیع مسائل کاسکو و دیگر طوطی‌ها

با موفقیت کامل به اجرا درآمد و برخلاف نظرات داخلی و خارجی که گویند پرکنی کاسکو و دیگر طوطی­ها راه علاجی ندارد و

یا برخی افراد با بیان روش­های من­درآوردی و بی­اساس، موجب سردرگمی طوطی­داران شده­انددر مرکز تحقیقات کاسکو، تمامی دلایل و شرایطی که به موجب آنها، کاسکو و دیگر طوطی­ها، از مقدار اندک تا لخت شدن کامل پرکنی می­کنند، دقیقاً شناسایی شده و جلوگیری از پرکنی و معالجه پرکنی منوط به رفع کامل هریک از چنان دلایل و شرایط شده است.
به طور مثال، استرس­های ناشی از سوء تغذیه «یعنی تغذیه غیراستاندارد و ناصحیح با تخمه­ها، آجیل­ها، خوراک‌های خانگی و خوراک­های خارجی»، انگل­های داخلی، انگل­های خارجی، خشک شدن پوستو پرها، حمام دادن، تنها ماندن، بدرفتاری، دور ماندن از جفت انسانی، حسادت، کم­خوابی، بدخوابی و نیز استرس­های مکانیکی، روانی، عصبی، جنسی و غیره که دکتر مسعود هاشمی، برای هریک از آنها در کتاب «پرکنی کاسکو و دیگر طوطی­ها، علل و شرایط و راه­های جلوگیری و معالجه پرکنی» موارد عدیده­ای را ذکر نموده است، تماماً به طور قطع موجب پرکنی می‌شوند. دکتر مسعود هاشمی، با اعمال آرایش استاندارد، مبارزه با انگل­های داخلی و خارجی و اصلاح رژیم غذایی، و سفارش به مردم برای مطالعه کتاب­هایش و به خصوص کتاب مذکور، و کسب آگاهی کامل مردم از تمامی علل و شرایط پرکنی، معضل بروز پرکنی و معالجه پرکنی را به طور کامل حل نموده است. او با ابداع اولین خوراک استاندارد کاسکو و دیگر طوطی­ها «دکتردان» و کشف فرمول سه نوع محلول اسپری برای مبارزه با انگل­های خارجی، مهم­ترین عوامل پرکنی طوطی­هاº یعنی «تغذیه ناصحیح، وجود انگل­های داخلی در دستگاه گوارش و انگل­های خارجی روی پوست و لابه‌لای پرها، مهم­ترین دلایل پرکن شدن کاسکو و دیگر طوطی­ها و معالجه طوطی­های پرکن شده رأی آنها، برطرف نموده، اما سایر دلایل و شرایط پرکنی، مواردی هستند که مردم «باید» با کسب اطلاع کامل از آنها از کتاب­های دکتر هاشمی و رعایت اصول صحیح ذکر شده برای هر مورد در خانه «یعنی رعایت اصول صحیح نگهداری طوطی­ها در خانه»، از بروز پرکنی در آنها جلوگیری کنند یا با رعایت تمامی موارد ضروری، طوطی پرکن شده را معالجه کنند.
متأسفانه، آن­هایی که فعلاً یک کاسکو یا طوطی طیبا با پرهای کامل دارند، خیال می­کنند که علت پرکن نشده طوطی آن­ها، تبحرشان در رعایت تمامی اصول صحیح نگهداری طوطی است. اما این­ها بسیار غافل­اند از این واقعیت که طوطی‌های پرکن شده دیگران نیز تا چندی قبل، درست مثل طوطی آنها پُر پَر و زیبا بوده­اند و آنها هم قبلاً بسیار مدعی مهارت خودشان در رعایت اصول بودند. توجه بفرمایید: وقتی این گروه به کلینیک مشاوره­ای دکتر هاشمی مراجعه می­کنند، با غرور خاص از مهارت­های خود در نگهداری اصولی کاسکو یا طوطی خودشان سخن می­گویند. اما تک تک آنها در اولین نوبت مراجعه، می­پذیرند که تقریباً هیچ یک از اصول صحیح نگهداری و مراقبت از طوطی را رعایت نمی­کنند و قبول می­کنند که اگر به تک تک توصیه­های مرکز تحقیقات کاسکو عمل نکنند، کاسکو یا طوطی آنها نیز دیر یا زود «اما طبق تجربه، به زودی» پرکن خواهد شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید