طوطی های رزیلا

رزیلای سبز

روزیلای سبز

روزیلای سبز Green Rosella

Green Rosella

Platycercus caledonicus

طول عمر: 10 تا 15سال

میزان سر و صدا:متوسط

وزن پرنده 127 تا 142 گرم است.

این نوع رزیلا با اندازه ای در حدود 37 اینچ بزرگترین نوع رزیلا است. دارای سر زردرنگ، قسمت های پایین گونه آبی رنگ و در قسمت پیشانی و بالای نوک به شکل نواری قرمز رنگ است. پرهای عقبی و داخلی بال تیره(سیاه رنگ) و دارای حاشیه ای سبزرنگ بر روی بال ها است هچنین پرهای بیرونی بال آبی و سبزرنگ است پرهای روی دم به رنگ زیتونی است. این پرنده در جزیره تاسمانیا زیاد مشاهده می شود و در تنگه باس در قسمت های جنگلی (قسمت های جنگلی که کوه در امتداد ساحل است) هم دیده شده است.

رژیم غذایی این پرنده را تا حد زیادی دانه ها، همچنین میوه ها و توت ها تشکیل می دهند. این پرنده بیشتر بصورت جفت یا در دسته های کوچک دیده می شود. اگرچه این پرندگان در پاییز و زمستان تمایل بیشتر برای تشکیل دسته های بزرگتر نشان می دهند. تولیدمثل در بهار و تابستان رخ می دهد. این پرنده از حفره های درختان بعنوان لانه استفاده می کند.مدت زمان خوابیدن پرنده بر روی تخم ها 20روز است

اندازه:36-37 سانت.4-6 تخم میگذارد.عمر:10-15سال.میزان سر و صدا:متوسط. وزن :127-142 گرم. این پرنده در جزیره تاسمانیا زیاد مشاهده می شود و در تنگه باس در قسمت های جنگلی هم دیده شده است. رژیم غذایی این پرنده را تا حد زیادی دانه ها، همچنین میوه ها و توت ها تشکیل می دهند. این پرنده بیشتر بصورت جفت یا در دسته های کوچک دیده می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید