بیماری های طوطی سانان

صاحبان احمق باعث بیماری حیوانات خانگی

نگهداری صحیح تغذیه سرما گرما دمای محیط

صاحبان احمق باعث بیماری حیوانات خانگی

آنها کاسکو را در این هوای سرد یخبندان روی دوش خود حمل می کنند و وارد مرکز تحقیقات منقارکجها می شوند ! درحالی که خودشان چند لایه پلیور و کاپشن پوشیده اند تا پیکر کم ارزششان که تنها مشتی دل و روده متعفن است سرما نخورد.

جدای از بیماری حتی از نظر امنیت هم این کار آنها اشتباه است.

خلاصه دوباره این صحنه را دیدم و ناراحت شدم چون پرنده این خانم و آقا از نظر تنفسی در شرایط بسیار وخیمی هم بود و به سختی نفس می کشید (دم می زد) یعنی در بدترین شرایط تنفسی.

همیشه با آنها صحبت می کنم و علت این رفتار را جویا می شوم و انها پاسخ می دهند مگر در طبیعت جنگلها و بیابان ها سرما را تجربه نمی کنند !! یعنی کوچکترین تحقیقی پیرامون موجود زنده ای  که مسئولیت نگهداری اش را به عهده گرفته اند نداشته اند و نمی دانند که این طوطیان مطعلق به جنگلهای حاره ای گرمسیری و تمام استوائی هستند و در آنجا تمام سال گرم و مرطوب است.

البته تعداد اینطور افراد نسبت به گذشته خیلی کمتر شده اما تک و توک دیدن این افراد هنوز ناراحت کننده است – در خاطر دارم زن و شوهر بی شعور دیگری راکه هر بار به فروشگاه می آمدند و پرنده شان (کاسکو) را در شرایط بسیار نامطلوبی نگهداری می کردند در سرما و دود دخانیات هر بار سرما می خورد و ریه اش درگیر می شد با  مراجعه به یک دامپزشک غیر متخصص در امور ماکیان و پرندگان زینتی و با مصرف آنتی بیوتیک در ظاهر کمی بهبودی حاصل می شد – ظاهرا عاشقانه هم دوستش داشتند اما باورشان نمی شد هربار که وضعیت پرنده را مشاهده می کردم به آنها اخطارهای لازم را می دادم اما فکر می کردند همیشه با آنتی بیوتیک خوب می شود.

اما چیزی که در خصوص آنها بیشتر ناراحتم کرد این بود که در پاسخ به اخطارهای من می گفتند: نه خودش را لوس کرده وگرنه حالش خوب است ! 

یک روز که با چشم گریان نزد من آمدند و جنازه پرنده در دستشان بود تنها یک چیز به آنها عرض کردم گفتم نگران نباشید فقط اینبار زیادی خودش را برایتان چس کرده است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید