طوطی های آمازون

طوطی آمازون تاج بنفش

Lilac-crowned Amazon طوطی آمازون تاج بنفش

طوطی آمازون تاج بنفش

Lilac-crowned Amazon

آمازون تاج بنفش Lilac-crowned Amazon

Amazona finschi

اندازه: معمولی، 33 سانتی متر

منطقه ی بومی: مکزیک

طول عمر: 50 سال

میزان سر و صدا: متعادل

توانایی صحبت کردن و یادگیری: نسبتا خوب

طوطی آمازون تاج بنفش/ Lilac-Crowned Amazon

خصوصیات و ویژگی ها:

آمازون تاج بنفش اخلاقیات و شجاعت آمازون های بزرگ را دارا میباشد، اما صدایی آرام تر و نازک تر و صمیمیت و ارادت بیشتری نسبت به آمازون های بزرگ، در برابر صاحبان خود نشان میدهد. این طوطی ها کوچکتر از آمازونهای دیگر هستند، اما چیزی که با سایز کوچکشان همخوانی ندارد اخلاقیات آنهاست. آنها تمایل کمتری به ایجاد سر و صدا نسبت به دیگر آمازونها دارند. جنس نر آنها اجتماعی تر و بیشتر اهل معاشرت است و با رفتارهای مردانه ای که دارا میباشد شناخته میشود. در گاهی اوقات چشمان و دم خود را تیز کرده و حالتی مخوف و با غروری مردانه به خود میگیرد. جنس ماده ی آنها میتواند وابسته تر و با رفتارهای دخترانه باشد و غرایز خجالتی بودن خود را گاهی اوقات نمایان میسازد. (به گفته ی دیانا هالووی ، رئیس سابق انجمن آمازون)

خلق و خو / بهداشت و سلامت:

آمازون های تاج بنفش عاشق خوردن هستند، بنابر این صاحبان این طوطی باید نظارت کامل بر روی تغذیه ی پرنده داشته باشند. امکان ایجاد اضافه وزن و چاقی در آنها وجود دارد. رژیم غذایی آنها باید شامل انواع میوه ها، سبزیجات و پلت ها بوده و تنوع کافی داشته باشد. همچنین آنها مستعد ابتلا به کمبود ویتامین A، کمبود کلسیم، و بیماری های عفونی دستگاه تنفسی هستند. قفس های بزرگ برای این آمازونها بهینه تر است، و آنها نیازمند محیطی در اتاق برای فعالیت کافی، بازی با اسباب بازی ها و ورزش کردن هستند. دیانا هالووی، رئیس سابق انجمن آمازون (Amazona Society)، به صاحبان آمازون تاج بنفش توصیه میکند که در مواقعی که بیرون از خانه هستند، اتاقی جداگانه و مخصوص در اختیار پرنده قرار داده تا بتواند در آن فعالیت کند و همچنین محیط آرامی برای استراحت داشته باشد. توصیه ی افراد با تجربه:

آرامتر از پیشانی آبی ها و سر زرد ها هستند، شخصیت آرام تر و ملایم تری دارند، توانایی صحبت کردن آنها نیز نسبتا ضعیف تر است و به همین ترتیب نیز سر و صدای کمتری دارند.

اطلاعات بیشتر:

طوطی آمازون تاج بنفش (Lilac Crowned Amazon Parrot) با نام علمی Amazona finschi هم چنین به عنوان طوطی آمازون Finsch’s نیز مشهور است که یک طوطی کنجکاو و بسیار فعال در طبیعت می باشد. مانند همه ی طوطی ها مقدار زیادی تحریک ذهنی طوطی آمازون تاج بنفش را سالم و شاداب نگه می دارد. این طوطی نیاز به تعامل اجتماعی قوی با اطرافیانش دارد. هم چنین طول عمر طوطی آمازون تاج بنفش بیش از ۶۰ سال می باشد.

طوطی آمازون تاج بنفش دارای بدنی به رنگ سبز درخشان با شعله های قرمز رنگ در ناحیه ی پیشانی و یک الگوی رنگین کمانی یاسی – بنفش در ناحیه ی سر و گردن می باشد. از دیگر نکات در مورد طوطی آمازون تاج بنفش داتشن پرهای آبی و قرمز در بخش بال ها می باشد که هنگام پرواز نمایان می شوند.

بهترین رژیم غذایی برای طوطی آمازون تاج بنفش در اسارت استفاده از پلت هایی با کیفیت بالا می باشد که باید با مخلوط دانه و وعده هایی از میوه و سبزیجات تازه در روز کامل گردد. یک رژیم غذایی تازه و متنوع برای حفظ امنیت تغذیه ای طوطی لازم است.

طوطی های آمازون بسیار مستعد به ابتلا به افزایش وزن هستند ، در نتیجه باید روزانه شرایط ورزش کردن را برای انها فراهم نمایید. طوطی آمازون روزانه باید ۳-۴ ساعت خارج از قفس باشد تا کالری اضافه را بسوزاند و به کشش عضلات خود بپردازد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید