طوطی های آمازون

طوطی آمازون می الی

Mealy Amazon Parrot

طوطی آمازون می الی

Mealy Amazon

Amazona farinosa

با نامهای میلی و مایلی نیز در ایران شناخته می شود

پراکندگی:
این پرنده از جنوب مکزیک تا جنوب بولیوی و تا شرق برزیل یافت می شود و ساکن جنگلهای پر باران می باشد.

توضیحات: 
آمازون می الی از سر تا دم به رنگ سبز است.سبز تیره از بالا و زیر پر و بال و پشت گردن و قسمت فوقانی کمر نمایان است.بعضی اوقات چند پر زرد در تاج امازون می الی وجود دارد و برخی دیگر تاج بنفش مجزایی دارند. بالها به رنگ سبز است که در حال پرواز به رنگ بنفش آبی دیده می شود.دم به رنگ سبز با انتهای زرد است.چشم قرمز بسیار بزرگ که توسط یک حلقه بزرگ سفید احاطه شده(که این بیشتر در کانورها دیده می شود).منقار خاکستری و نوک ها و پاها خاکستری کم رنگ هستند.پرنده های جوانتر همانند بالغ ها هستند اما چشمانشان به قهوه ای تیره میگراید.

اندازه و وزن:
پرندگان بالغ از سر تا انتهای دم حدود 38 تا 40 سانتی متر طول دارند.

تغذیه :
در پرندگان وحشی میوه،دانه ها،آجیل،توت،جوانه و شکوفه و جوانه برگ و همچنین در مزارع ذرت از دانه های ذرت تغذیه میکند.رژیم غذایی اصلی آمازون در درجه اول باید دانه ها ، آجیل ، میوه ها و سبزیجات سبز باشد و غذا های آماده مخلوط طوطی می تواند رژیم غذایی سودمندی باشد.

زندگی اجتماعی:
آمازون از زندگی با انسان لذت می برد و همچنین در تعامل با دیگر پرندگان بسیار رابطه خوبی بر قرار میکند.انها در حیات وحش بسیار اجتماعی بوده ودر گروههای بزرگ زندگی می کنند.به صورت جفت یا گروه های چند صد تایی دیده می شوند،اغلب با آمازون های دیگر و یا حتی با بعضی از ماکائو ها زندگی می کنند.

فعالیت:
عاشق صعود و بازی هستند.و برایشان مقدار زیادی از اسباب بازی باید فراهم شود.

تولید مثل:
این آمازون معمولا در اسارت به راحتی پرورش میابد. در ابتدا ماههای(آوریل تا اوایل ماه مه) معاشقه خود را آغاز می کنند. سپس امازون ماده سه تخم گذاشته که حدود 28 روز روی تخم ها میخوابد.پرنده های جوان در حدود 8 هفته بعد لانه را ترک میکنند.

مشکلات نگهداری:
اگر پرنده سالم و پر انرژی را خریداری کرده باشید و یک محیط خوب و رژیم غذایی مناسب در اختیار پرنده باشد تنها مشکلی که می ماند سر و صدا صبح امازون است که می تواند اولین چیزی باشد که شما را ازار دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید