انواع گونه های طوطی سانان

طوطی بال قرمز

Red-winged Parrot

طوطی بال قرمز

Red-winged Parrot

Aprosmictus erythropterus

طوطی بال قرمز با نام علمی Aprosmictus erythropterus هم چنین با عنوان پاراکیت شانه قرمز و طوطی بال خونی شناخته شده است

که بومی جنوب گینه نو و شمال وشمال شرقی استرالیا می باشد.

طوطی بال قرمز معمولا در لبه های جنگلی ، جنگل های باز و دشت های پر از درخت

به ویژه در امتداد رودخانه دیده می شود. آنها اغلب به صورت جفت و یا در گروه های کوچک زندگی می کنند

و گاهی اوقات نیز در گله های بزرگ تا ۵۰ نفر در جستجوی غذا هستند.

نر و ماده در طوطی بال قرمز هر دو دارای بال قرمز رنگ هستند که علت نام گذاری آنها نیز همین رنگ بال است

طول بدن ۳۲-۳۶ سانتی متر می باشد و این طوطی دارای دو شکل جنسی می باشد.

نرها اغلب سبز رنگ هستند با سطح زیرین سبز مایل به زرد که بخش بالایی پشت بدن به رنگ مشکی می باشد. دم دارای لبه های زرد رنگ می باشد.

ماده ها کم رنگ تر از نرها هستند به طوری که به رنگ زرد مایل به سبز دیده می شوند و بال ها مناطق قرمز و صورتی رنگ دارد و سطح پشت بدن به رنگ آبی روشن می باشد.

طوطی بال قرمز معمولا لانه ی خود را درون حفره ی درخت احداث می کند که ۳-۶ تخم می گذارد که جوجه ها پس از ۵ هفته مستقل می گردند.

طوطی بال قرمز (Red-winged Parrot ) با نام علمی Aprosmictus erythropterus یک گونه طوطی بومی استرالیا و پاپوآ گینه نو می باشد. طوطی بال قرمز دارای بدنی به طول ۳۰-۳۳ سانتی متر می باشد و جنس نر و ماده کاملا شبیه هم هستند و هر دو دارای بال هایی به رنگ قرمز روشن و بدنی به رنگ سبز روشن می باشند. طوطی های نر دارای یک گردن سیاه ، کمر آبی و نوک دم به رنگ زرد و هم چنین دارای یک لایه ی نارنجی رنگ و پاهای خاکستری رنگ می باشد. طوطی بال قرمز ماده دارای بدنی به رنگ سبز مایل به زرد هستند و هم چنین کناره های بدن و بال به رنگ قرمز روشن است ، هم چنین روی بال ها دارای نقاط صورتی رنگ نیز می باشند. هم چنین تشخیص ماده ها از روی عنبیه تیره و هم چنین ناحیه ی کمر است که به رنگ آبی کم رنگ دیده می شود. نرها در سن ۲ سالگی و ماده ها در سن ۱٫۵ سالگی رنگ اصلی پرها را به دست می آورند.

دامنه ی زندگی طوطی بال قرمز مربوط به جزیره ی کیپ یورک ، کوئیزلند ،شمال شرقی استرالیا ، غرب استرالیا و پاپوآ گینه نو می باشد. این طوطی بومی نواحی اطراف رودخانه در جنگل ها ، محدوده ی درختان اقاقیا ، دشت های بی درخت و حتی مزارع می باشند.

رژیم غذایی طوطی بال قرمز شامل میوه ی اوکالیپتوس ، اقاقیا ، انواع توت ها ، گل ها و حشرات می باشد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید