انواع گونه های طوطی سانان

طوطی طاس یا طوطی پارا

Bald Parrot

طوطی طاس یا طوطی پارا

Bald Parrot

این طوطی جدید و عجیب همانطور که از نامش مشخص هست دارای سری برهنه و نارنجی رنگ می باشد.

دارای پرهای رنگارنگ و زیبایی است. خصوصا در هنگام پرواز بسیار دیدنی و زیبا و چشمگیر می شوند.

او تنها طوطی کچل در جهان می باشد که این لختی در ناحیه سر او را اندکی شبیه کرکس کرده اما از زیبایی های او چیزی کم نمی شود.

این طوطی بسیار نادر و کمیاب است و تنها در طول دو رودخانه واقع در برزیل زیست می کند و دارای جثه ای متوسط است.

این طوطی هنگامی که روی شاخه ها نشسته به سختی قابل تشخیص است اما در هنگام پرواز بسیار اشکار هستند.

طوطی طاس ( Bald Parrot) با نام علمی Pyrilia aurantiocephala هم چنین با عنوان طوطی سر نارنجی نیز شناخته شده است که یک گونه طوطی از خانواده ی Psittacidae می باشد . طوطی طاس قبلا در جنس Pionopsitta قرار داشت که امروزه به جنس مونوتیپیک Pyrilia پیوسته است. طوطی طاس به مناطق مرکزی و شرقی آمازون در برزیل نسبت داده شده است. زیستگاه اصلی طوطی طاس جنگل های گرمسیری و دشت های مرطوب می باشند که با توجه به جنگل زدایی های گسترده در منطقه ی آمازون این طوطی در لیست گونه های در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

طوط طوطی طاس ( Bald Parrot)

در ابتدا اعتقاد بر این بود که طوطی طاس یک گونه ی مجزا نیست بلکه به خاطر شکل ظاهری اش تصور می شد که اینها نوجوان های طوطی Vulturine می باشند و این تصور به رنگ سر طوطی طاس بود که همانند طوطی Vulturine نارنجی رنگ بود و متضاد با رنگ بدن دیده می شد. به هر حال در نهایت زمانی که تعدادی از طوطی های طاس بالغ مشاهده شدند که دارای تفاوت های ظاهری با طوطی Vulturine بودند این طوطی به عنوان یک جنس جدید معرفی گردید.

به طور کلی در توصیف ظاهری طوطی طاس باید گفت که این طوطی یک طوطی سبز رنگ با سری کچل به رنگ نارنجی تا قهوه ای می باشد . هم چنین در ناحیه ی زیرین بال به رنگ قرمز است که تنها در هنگام پرواز مشاهده می گردد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید