پاراکیت ها

طوطی راهب کواکر

Quaker Parrot

Quaker Parrot

Myiopsitta monachus

Monk Parakeet

گونه:Myopsitta
اندازه:۳۰ سانتی متر
وضعیت حیوان خانگی:عالی
توانایی صحبت:عالی
میزان صدا:کم تا متوسط
طول عمر:۲۵-۳۰ سال
توانایی تولید مثل:عالی
تعداد تخم:۴-۸ عدد
زمان خوابیدن روی تخم ها:۲۴-۲۸ روز
سازگاری با سایر گونه ها:توصیه نمی شود
جیره ی غذایی:میوه و دانه
جنسیت:تستDNA-لاپاروسکوپی

طوطی کواکر ( راهب)

کلیات:این پرنده نام خود را به خاطر پر های خاکستری رنگ صورت خود که او را شبیه به یک راهبه می کند یدک می کشد.همچنین به عنوان طوطی میمونی نیز نامیده می شود که در جنوب آمریکا زندگی می کنند.این پرندگان در گروه های بزرگ با یک ساختار اجتماعی خاص نیز زندگی می کنند.آن ها توانایی ساخت لانه های بزرگ با شاخ و برگ بسیار برای تولی مثل را دارا هستند.به علت ساختار اجتماعی خاص طوطی راهب یک پرنده ی اجتماعی،دوس داشتنی و با انرژی است.که از او یک حیوان خانگی مناسب می سازد.
پراکندگی:بومب مناطق مرکزی بولیوی و جنوبی برزیل و مرکزی آرژانتین است.

اطلاعات بیشتر: 

طوطی کواکر

Quaker Parrot  Quaker Parakeet  Monk Parakeet

نام علمی : Myiopsitta monachus
کشور منسوب : امریکا
اندازه : به طور متوسط 29 سانتی متر
وزن : 100 گرم – ماده ها 10%-20% سبکتر از نرها
عمر : 20-30 سال
تعداد تخم ها : 4-8 عدد
رنگ : سر , بالها و دم سبز روشن و سینه و صورت پرنده سفید مایل به خاکستری
تغذیه : کواکرها به شدت در خوردن حریص هستند و از میوه های تازه و سبزی جات تغذیه میکنند .
کواکر (Myiopsitta monachus) یاMonk Parakeet پرنده ای جذاب و دوست داشتنی از خانواده Myiopsitta است . Quaker ها پرندگانی اجتماعی هستند و گروهی زندگی میکنند . سریع سخنگو میشوند و پرنده های با وفایی هستند . کواکر ها پرندگانی فعال هستند و از بازی کردن لذت میبرند . نیاز به توجه و تمرین زیاد دارند و .برای سرگرم کردنشان میتوانید از اسباب بازی های مخصوص استفاده کنید همچنین ساعاتی از روز پرنده را از قفس بیرون بیاورید.کواکر ها بسیار سریع با انسان اخت میشوند .در فلوریدا , نیو یورک , نیو جرسی و لینه به صورت گروهی زندگی میکنند و جز 10 طوطی ای هستند که توانایی عجیبی در تقلید اصوات دارند.این طوطی منحصر بفرد در اقصی نقاط جهان یافت می شود. در آرژانتین، برزیل و اروگوئه این نوع طوطی به عنوان آفت و بلای کشاورزی شناخته می شوند. جمعیت آنها در آمریکا، بخصوص آمریکای جنوبی با توسعه و گسترش جنگلهای اوکالیپتوس(نوعی کاج) روبه افزایش است. این جنگلها مصنوعی به طوطی این امکان را می دهد که برای خودش لانه هایی محافظت شده بسازد و با این کار مانع از انقراض نسلشان می شوند. این نوع طوطی به طور سریعی به محصولات کشاورزی حمله ور می شود و ضرر و زیان زیادی به آنها می زند اما تا کنون به عنوان عامل جدی و خطرناک از بین رفتن محصولات کشاورزی شناخته نشده است. این نوع پرنده تنها طوطی ی است که برای خودش روی درخت خانه می سازد و یا از لانه های ساخت دست بشر استفاده می کند و هیچ وقت درختان را برای زندگی سوراخ نمی کند. معمولا هم لانه هایی بزرگ و پهن روی شاخته های درختان می سازد. زندگی این نوع طوطی بین 15 تا 20 سال تخمین زده شده است و حتی شاهد بوده اند که تا 25 و یا 30 سال هم عمر کرده اند. عمر آنها بستگی به شرایط و نوع زندگی آنها دارد و اگر در جایی نامناسب و غیر از جنگل باشد، عمرش چندان نخواهد شد.

اطلاعات بیبشتر

Cliff Parakeet

Myiopsitta monachus luchsi

طوطی کواکر – طوطی راهب

پاراکیت مونک کویکر

رنگ عمومی کواکر سبز است و گاهی اوقات در بین جوجه های قفسی درست مثل ملنگو رنگهای آبی – زرد(لوتینو)-سفید(آلبینو) و خاکستری آن نیز دیده می شود.
این پرنده دارای چند زیر گونه است :

M.monachus monachus
M.monachus calita
M.monachus cotorra
M.monachus luchsi
کشور منسوب : امریکا
اندازه : به طور متوسط ۲۹ سانتی متر
وزن : ۱۰۰ گرم – ماده ها ۱۰%-۲۰% سبکتر از نرها
عمر : ۲۰-۳۰ سال
تعداد تخم ها : ۴-۸ عدد
رنگ : سر , بالها و دم سبز روشن و سینه و صورت پرنده سفید مایل به خاکستری
تغذیه : کواکرها به شدت در خوردن حریص هستند و از میوه های تازه و سبزی جات تغذیه میکنند .
کواکر (Myiopsitta monachus) یاMonk Parakeet پرنده ای جذاب و دوست داشتنی از خانواده Myiopsitta است . Quaker ها پرندگانی اجتماعی هستند و گروهی زندگی میکنند . سریع سخنگو میشوند و پرنده های با وفایی هستند . کواکر ها پرندگانی فعال هستند و از بازی کردن لذت میبرند . نیاز به توجه و تمرین زیاد دارند و .برای سرگرم کردنشان میتوانید از اسباب بازی های مخصوص استفاده کنید همچنین ساعاتی از روز پرنده را از قفس بیرون بیاورید.کواکر ها بسیار سریع با انسان اخت میشوند .در فلوریدا , نیو یورک , نیو جرسی و لینه به صورت گروهی زندگی میکنند و جز ۱۰ طوطی ای هستند که توانایی عجیبی در تقلید اصوات دارند.این طوطی منحصر بفرد در اقصی نقاط جهان یافت می شود. در آرژانتین، برزیل و اروگوئه این نوع طوطی به عنوان آفت و بلای کشاورزی شناخته می شوند. جمعیت آنها در آمریکا، بخصوص آمریکای جنوبی با توسعه و گسترش جنگلهای اوکالیپتوس(نوعی کاج) روبه افزایش است. این جنگلها مصنوعی به طوطی این امکان را می دهد که برای خودش لانه هایی محافظت شده بسازد و با این کار مانع از انقراض نسلشان می شوند. این نوع طوطی به طور سریعی به محصولات کشاورزی حمله ور می شود و ضرر و زیان زیادی به آنها می زند اما تا کنون به عنوان عامل جدی و خطرناک از بین رفتن محصولات کشاورزی شناخته نشده است. این نوع پرنده تنها طوطی ی است که برای خودش روی درخت خانه می سازد و یا از لانه های ساخت دست بشر استفاده می کند و هیچ وقت درختان را برای زندگی سوراخ نمی کند. معمولا هم لانه هایی بزرگ و پهن روی شاخته های درختان می سازد. زندگی این نوع طوطی بین ۱۵ تا ۲۰ سال ن زده شده است و حتی شاهد بوده اند که تا ۲۵ و یا ۳۰ سال هم عمر کرده اند. عمر آنها بستگی به شرایط و نوع زندگی آنها دارد و اگر در جایی نامناسب و غیر از جنگل باشد، عمرش چندان نخواهد شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید