بیماری های طوطی سانان

مواردی که باید طوطی را به مطب دامپزشک منتقل نمائید

بیمارستان دامپزشکی

مواردی که باید طوطی را به مطب دامپزشک منتقل نمائید

مواردی که در مورد طوطی باید سریعا به دامپزشک مراجعه نمایید :

۱) زمانی که طوطی دچار خونریزی گردد و متوقف نشود ، یک مورد اورژانسی می باشد ، از دست دادن خون زیاد منجر به تضعیف طوطی و گاهی نیز مرگ آن می گردد. در این مورد باید به محل خونریزی فشار وارد کرده و سریعا طوطی را به دامپزشک برسانید.

۲) در مواردی که طوطی دچار خونریزی های کوچک می گردد و یا ناخن انگشن آن می شکند امکان بند آوردن خونریزی توسط آرد ذرت می باشد اما باید از بستن محل خونریزی اجتناب نمایید که در این صورت مشکلات درمانی را افزایش خواهید داد.

۳) زمانی که در استفراغ و یا مدفوع طوطی خود خون دیدید به خاطر بسپارید که این حالت اصلا طبیعی نیست و طوطی را به سرعت به مطب دامپزشک رسانده و علل خونریزی را بررسی نمایید. مواردی که در مورد طوطی باید سریعا به دامپزشک مراجعه نمایید مواردی که در مورد طوطی باید سریعا به دامپزشک مراجعه نمایید

۴) سوختگی یک اتفاق رایج می باشد ، به خصوص برای پرندگانی که در محیط آزاد هستند ، منطقه ی سوخته را در آب سرد قرار داده و به سرعت به مطب دامپزشک انتقال دهید . از استفاده ی هر گونه پماد و کره در محل سوختگی اجتناب نمایید. استفاده از این موارد موجب افزایش گرما در این ناحیه است ، هم چنین کره منجر به عفونت در نواحی سوختگی می گردد.

۵) عدم تعادل و آشفتگی طوطی : در این مورد که شامل حالاتی چون راه رفتن دایره وار ، خوابیدن کف قفس ، ناتوانی کلی و ضعف ، شک و ناراحتی عصبی می باشد ابتدا باید طوطی را در یک منطقه ی گرم ، تاریک و آرام قرار دهید و سریعا به دامپزشک برسانید.

در ادامه به سایر مواردی که باید طوطی را سریعا به مطب پزشک منتقل نمایید می پردازیم:

۶) در مواردی که ممکن است طوطی سم خورده باشد شما باید ابتدا برچسب تمام مواد شیمیایی در دسترس طوطی را جمع آوری نموده و سپس به سرعت طوطی را به مطب دامپزشک رسانده ، دامپزشک طوطی شما برای پاکسازی بدن طوطی نیاز دارد بداند که باید چه نوع سم زدایی انجام دهد.

۷) ) زمانی که طوطی یک جسم خارجی را خورده است باید در مراحل اولیه جسم را خارج نمایید ، چنان چه اجازه بلعیدن و عبور از معده و روده را بدهید خارج نمودن جسم خارجی توسط دامپزشک نیز در این مراحل سخت تر و خطرناک تر خواهد بود.

۸) چنان چه طوطی شما دچار زخم ناشی از درندگانی چون سگ و گربه گردید نیاز به توجه فوری دامپزشک دارد . زخم چشم ، سینه و شکم نیاز به درمان اسرع وقت دارند . سعی کنید تا رسیدن به دامپزشک به محل زخم و خونریزی فشار وارد نمایید تا خونریزی قطع یا کم شود. در مورد شکستگی بال و یا پا جهت جلوگیری از بدتر شدن حال طوطی باید آتل ببندید.

۹) چنان چه طوطی شما به سرعت نفس نفس می زند و یا صدای خش خش می دهد سریعا آن را به دامپزشک برسانید . طوطی ها ممکن است دچار انسداد تنفسی و یا ذات الریه شوند. مواردی که باید طوطی را به مطب دامپزشک منتقل نمائید قسمت دوم مواردی که باید طوطی را به مطب دامپزشک منتقل نمائید

۱۰) در مواردی که طوطی دچار خارش های غیر قابل کنترل می گردد نیز باید سریعا به دامپزشک مراجعه نمایید. خارش های مداوم می توانند منجر به ناراحتی های پوستی ، شکستگی و هم چنین خونریزی ها گردند. در این مورد شما باید به استحمام طوطی بپردازید و سریعا به دامپزشک مراجعه نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید