رفتارشناسی و روانشناسی طوطی ها

هوش زیاد طوطی سانان ، ویژگی خوب یا بد؟

هوش زیاد طوطی سانان ، ویژگی خوب یا بد؟

هوش زیاد طوطی سانان ، ویژگی خوب یا بد؟

طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده برخی پرندگان بسیار بسیار باهوشتر از سایر حیواناتی هستن که بعنوان پت نگهداری می شون همچنین اکثر این پرندگان باهوش طول عمر زیادی دارن وجود این ۲ فاکتور مشکلاتی را شامل می شود.


هوش زیاد پرنده باعث می شود به راحتی حوصله اش سر رفته و دچار افسردگی و ناهنجاریهای رفتاری گردد مانند ناهنجاری پر کنی.

هوش زیاد باعث درد سر این پرندگان می شود بطور مثال زمانیکه طوطی جیغ می کشد و صاحبش نزد او می آید به سرعت روش و راه جلب توجه کردن را یاد می گیرد یعنی می آموزد با جیغ زدن شما را سوی خود می خواند .

هر فردی قبل از قبول حیوان خانگی باید بدرستی بداند چه می خواهد هرگز بدون مطالعه و تحقیق حیوانی را قبول نکنید به خصوص پرندگان.

برخلاف تصور عموم مردم پرندگان هوش بالاتری نسبت به بسیاری از حیوانات خانگی دارند و سرگرم کردن آنها کار آسانی نیست.

قبل از پذیرفتن مسئولیت پرندگان بدانید دارای طول عمر زیادی هستن بنابراین عمری را با رژیمهای غذایی ناسالم سپری کردن بیماری های جدی برای پرنده به به همراه می آورد.

از جمله رفتاری های رایج در پرندگان که مشکل رفتاری تعبیر می شود جویدن است در حالیکه جویدن رفتاری غیر طبیعی نیست جویدن جزیی از طبیعت و رفتار پرندگانی چون طوطی سانان است

طوطی ها با ارزیابی چوب های درختان به لانه سازی مشغول می شوند و با جویدن تکه های چوب را برای لانه سازی تکه تکه می کنند.

طوطی ها مانند کودکان نیاز به مدیریت و کنترل دارن طوطی هایی که صاحبین آنها برایشان اسباب بازیهای متنوع , مکان امن برای بیرون آمدن از قفس و یا پارک بازی و حتی درختچه های مخصوص طوطی فراهم می کنند طوطی های خوشبختی هستن برخی طوطی ها سالیان سال مانند مجسمه در گوشه خانه نگهداری می شون.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید