بیماری های طوطی سانان

واکسیناسیون آیا باید به طوطی واکسن زد؟

واکسن زدن به طوطی پرنده زینتی

واکسیناسیون ایا باید به طوطی واکسن زد؟

وقتی کاسکو یا طوطی دیگری خصوصا اگر اهلی نباشد را در دست می گیرید استرسی می شوند هنگامی که به انها (واکسن) انها فول استرس می شوند.

واکسیناسیون طوطی اکیدا ممنوع

توجه بفرمایید واکسن را به پرنده خودمان به این دلیل می زنیم که در مقابل الوده شدن احتمالی به یک بیماری واگیردار و مسری که شاید در اینده ویروسش به پرنده نزدیک شود می زنیم و اگر پرنده از ابتدا سالم نباشد واکسن کاری نخواهد کرد. اما با توجه به این حقیقت که هم اکنون هیچ واکسنی موجود نیست که هیچ کسی بتواند روی معتبر بودن ان ذره ای مسئولیت قبول کند یعنی

هیچ کسی نمی داند که واکسن نیوکاسل مرغی مصرفی برای کاسکو روی ان موثر است یا نیست.

هیچ کس نمی داند که دز مصرف ان واکسن برای کاسکو چقدر باید باشد.

هیچ کسی نمی داند که برای ایجاد مصونیت دایمی در کاسکو دفعات استعمال و شکل استعمال و میزان استعمال واکسن نیوکاسل مرغی برای کاسکو چقدر باید باشد.

اما همه می دانند که حدود 50درصد از کاسکوها متعاقب دریافت واکسن نیوکاسل مرغی یا به دلیل سکته کردن می میرند یا به دلیل مبتلا شدن به بیماری ترس دیگر ابدا قابل نگهداری در خانه نخواهند بود زیرا هربار که شما به 6 متری یک کاسکو مبتلا به بیماری ترس نزدیک شوید انقدر قار می کشد که شما را فراری دهد. اگر قبلا سخنگو بوده معمولا پس از دریافت امپول قهر کرده و دیگر حرف نخواهد زد اگر هم وحشی بوده وحشی تر خواهد شد. پس متوجه شدیم که خطر واکسن زدن به کاسکو در شرایط کنونی و روش کنونی 50 درصد است. یعنی از هر 100 کاسکو 50 کاسکو دچار سکته و مرگ یا بیماری ترس و قارکشی می شود. توجه داشته باشید که در مجامع بهداشت جهانی حداکثر میزان خطر یک واکسن به میزان یک در ده هزار انهم نه خطر مرگ بلکه خطراتی مثل تب کردن تهوع و امثالهم می تواند برای مجوز دادن به یک واکسن قابل قبول باشد. هیچ یک از سازمان های بهداشتی معتبر جهانی حکم به انجام چنین واکسیناسیون نمی دهند زیرا صاحب کاسکو هم باید پول بپردازد و هم باید منتظر مرگ یا بیماری ترس کاسکوی خود باشد. در حالی که اگر او بپرسد که این واکسن ایا موثر واقع می شود یا نه هیچ کسی جرات اظهار نظر مثبت نخواهد داشت و اگر از واکسن زننده تضمین بخواهد هیچ کسی هیچ نوع تضمینی به او نخواهد داد و اگر بدهد قطعا کلکی در کار او خواهد بود چون غیر ممکن است که یک شخص بتواند از چیزی که هیچ کسی نسبت به آن اطمینان ندارد مطمئن باشد.

واکسن برای این می زنند که از نیوکاسل یا انفلانزا جلوگیری کند وقتی شما پرنده سالم به خانه ببرید دیگر پرنده شما به پرنده دیگری نزدیک نمی شود که قرار بشه این دو بیماری را بگیرد.

فقط کافی است شما هنگام انتخاب یک طوطی خوب و سروحال انتخاب کنید.

لازم به ذکر است در صورت بروز مشکلات و بیماری پرنده شما می تواند طبق دستور دکتر امپول های لازم را سر نوبت دریافت کند حتما سر موقع دریافت کند هیچ گاه فکر نکنید که پرنده با چند نوبت دریافت به سلامت کامل رسیده و حتما دستور دکتر را کامل رعایت فرمایید

ضمنا از پاک کردن مرغ در کنار پرندگان زینتی جدا خودداری کنید بیماری هایی در مرغ داری هست که همراه مرغ ها به منازل می ایند و قابل انتقال به پرندگان زینتی هستند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید