طوطی های کانور

کانور جنوبی یا پاراکیت زمردی

جوجه کانور

Smaragdsittich 

Austral Conure or Parakeet

Enicognathus ferrugineus

پاراکیت زمردی Emerald Parakeet با نام علمی Enicognathus ferrugineus هم چنین با نام های پاراکیت جنوبی و کانور جنوبی نیز مطرح می باشد. این طوطی بدنی به طول ۳۳ سانتی متر دارد و وزن تقریبی آن ۱۶۰ گرم می باشد.

طوطی زمرد دارای دو گونه می باشد: E.f. ferrugineus, E.f. minor

در گونه ی E.f. ferrugineus بزرگسالان هر دو جنس نر و ماده دارای بدن سبز تیره به همراه سیاه و قهوه ای هستند. ناحیه پیشانی و تاج قرمز رنگ است و در ناحیه ی مرکز شکم یک الگوی قهوه ای رنگ دیده می شود. ناحیه ی دم نیز قرمز- قهوه ای است. چشم ها خاکستری و حلقه دور چشم قرمز – قهوه ای می باشد.

در گونه ی E.f. minor هر دو جنس نر و ماده دارای بدنی سبز تیره هستند . شکم قهوه ای تیره با یک الگوی قرمز است که گستردگی کمتری نسبت به گونه ی قبلی دارد . گاهی اوقات این ناحیه قرمز وجود ندارد یا بسیار بسیار کوچک می باشد.

کانور جنوبی AUSTRAL CONURE با نام علمی Enicognathus ferrugineus هم چنین با نام های پاراکیت جنوبی و پاراکیت زمرد نیز مشهور می باشد. طول بدن این طوطی ۳۳ سانتی متر و وزن تقریبی بدنش ۱۶۰ گرم می باشد. این طوطی دارای دو نژاد E.f. ferrugineus, E.f. minor می باشد.

در نژاد E.f. ferrugineus هر دو جنس نر و ماده دارای بدنی سبز پر رنگ می باشد که با رنگ سیاه و خاکستری مخلوط شده است . ناحیه پیشانی به رنگ قرمز – قهوه ای می باشد و هم چنین یک الگوی قرمز- قهوه ای در وسط شکم نیز دیده می شود . هم چنین دم نیز قرمز- قهوه ای است. منقار خاکستری تیره و حلقه چشم نیز خاکستری رنگ و چشم ها قرمز- قهوه ای می باشند.

نژاد E.f. minor هر دو جنس نر و ماده دارای بدنی سبز تیره و شکم به رنگ قهوه ای و یک بخش قرمز کوچک است که در برخی موارد این ناحیه قرمز اصلا وجود ندارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید