طوطی های کانور

کانور پرلی یا کانور مرواریدی

گرینچیک مرواریدی

Pearly Parakeet

Pyrrhura lepida

نام علمی: Pyrrhura lepida

نام انگلیسی: Pearly Conure

سایر نامهای رایج: Pearly Parakeet

پراکنش: این طوطی اندومیک برزیل بوده و در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری زندگی می کند.

توانایی تقلید صدا: ندارد

مشخصات :شباهت زیادی به کانور کریمسون دارد ( حتی می تواند با این طوطی جفت خورده و جوجه های هیبرید تولید کند) در واقع سه کانور پرلی، سانتا مارتا و فرلی شولدر بسیار شبیه هم هستند و می توان تفاوتهای آنها با یکدیگر را در تصویر زیر مشاهده کرد.

مهمترین تفاوت کانور پرلی با دو طوطی دیگر وجود پوشپرهای کرم رنگ بر روی گوش است. پرهای زیر منقار( فک پایین ) به رنگ سبز-آبی بوده و حلقه چشمی حدودا سفید رنگ است. بین پرنده نر و ماده تفاوت زیادی وجود ندارد و بهترین راه برای تعیین جنسیت تست دی این ای می باشد.

رژیم غذایی در طبیعت:رژیم غذای این طوطی در طبیعت شامل انواع دانه ها و میوه هاست. دانه های غلات، آجیل های خام ، انواع میوه های مجاز را می توان در رژیم غذایی این طوطی قرار داد.

خصوصیت و رفتار:

کانور پرلی یک موجود دوست داشتنی و سرگرم کننده است. به راحتی تربیت شده و می تواند کارهای بامزه زیادی یاد بگیرد.با این حال تفاوتهای فردی وجود دارد بعضی کانورها عاشق این هستند که نوازششان کنید. برخی دیگر از لمس شدن و یا نوازش شدن بدشان می آید. این مسئله به شخصیت پرنده بستگی دارد. کانور پرلی عاشق بازی کردن و جویدن بوده و بسیار جذاب و باهوش است. این طوطی مانند بسیاری از طوطی ها اجتماعی است و به همین دلیل به توجه صاحبش نیازمند است. اگر شما زمان کمی را به او اختصاص دهید طوطی جالبی از آب در نخواهد آمد. ولی به طور کلی تمام کانورها حیوانات خانگی خوبی هستند، البته ناگفته نماند که بسیار پر سر وصدا هم بوده و شاید بیشتر از سایر طوطی ها جیغ و داد کنند، در عوض مهربانی، خونگرمی و دلقلک بودنشان این عیب را می پوشاند.

تولید مثل:

پرلی ها در اسارت به سختی تولید مثل می کنند. طوطی ماده در فصل زاد آوری حدود ۶ تخم می گذارد و بین ۲۳ الی ۲۶ روز بر روی تخم ها میخوابد.

رنگبندی:پیشانی خاکستری که تا تاج ادامه دارد.پرهای ابی پشت گردن.پرهای سفید روی گوش.گونه ابی رنگ.حلقه سفید اطراف چشم.زیر گلوی پرنده به رنگ خاکستری که با امتداد روی چینه دان به ابی متمایل میشود.شکم سبز رنگ.دم قهوه ای مایل به قرمز و منقار سیاه.

نر و ماده یکسان و تشخیص جنسیت فقط با ازمایش دی ان ای امکان پذیر میباشد

اندازه:25 سانتیمتر

وزن:70 تا 79 گرم

میانگین طول عمر:20 سال

بازیگوش و اهل بازی.

به راحتی اموزش داده میشود

توانایی صحبت تا چند کلمه(با اموزش زیاد)

حساس نسبت به پرنده های دیگر مثل باجریگار(مرغ عشق)

اجتماعی و نیازمند تعامل روزانه با صاحب خود میباشد

نیازمند اسباب بازی برای جویدن

پر سر و صدا با جیغ های بلند

جوجه گیری در اسارت بسیار دشوار و سخت است

3 تا 6 تخم در هر بار و 23 تا 26 روز زمان بیرون امدن جوجه از تخم

تغذیه:مخلوطی از دانه ها و میوه ها و سبزیجات

رساندن انواع ویتامین و مواد معدنی در زمان اسارت لازم است(نیاز به یک منوی غذایی کامل که شامل تمام نیازهای بدن طوطی باشد)

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید