اخبار دانستنی آموزشی طوطی سانان

کلاهبرداری اینترنتی از طریق آگهی فروش طوطی سخنگو

کلاهبرداری اینترنتی

کلاهبرداری اینترنتی از طریق آگهی فروش طوطی سخنگو

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری از دستگیری فردی که با انتشار اگهی فروش طوطی سخن‌گو در فضای مجازی 15میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ “قاسم جعفریان درتشریح جزئیات این خبر گفت:درپی دریافت یک فقره مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی موضوع به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت.
رییس پلیس فتا استان چهار محال و بختیاری افزود: شاکی با حضور در پلیس فتا اعلام داشت بنده علاقه زیادی به پرندگان دارم و از آنجایی که شنیده بودم در اینترنت در مورد همه چیز می‌توان جستجو کرد در حال جستجو با سایتی مواجه شدم که اطلاعات و تصاویر مختلفی درباره کاسکو – نوعی طوطی سخن‌گو – منتشر کرده بود لذا پس از تماس تلفنی با فروشنده مبلغ 15میلیون ریال به حساب وی واریز کردم اما پس از ْآن خط تلفن وی خاموش شد.
سرهنگ “جعفریان” تصریح کرد: با انجام تحقیقات فنی کاراگاهان پلیس فتا و اقدامات اطلاعاتی گسترده و شبانه روزی سرانجام متهم که در شهر تهران سکونت داشت ظرف کمتر از 48 ساعت شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر شد.
این مقام مسئول افزود: متهم ابتدا منکر بزه انتسابی گردید لیکن پس از مواجه با مستندات موجود در پرونده به بزه انتسابی معترف شد و بیان داشت من حرفه خاصی ندارم و برای گذران زندگی به پیشنهاد یکی از دوستانم اقدام به فروش اینترنتی طوطی سخن‌گو نمودم و با استفاده از خط تلفن و شماره حساب‌هایی که به نام خودم نبود مبلغی را از خریداران دریافت می‌کردم و دیگر پاسخگوی آنها نمی‌شدم و آنها نیز به علت اینکه اطلاعاتی از من نداشتند و معمولا ساکن شهرستان بودند، پیگیر ماجرا نمی شدند.
به گفته وی پس از تکمیل پرونده، متهم به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید