انواع گونه های طوطی سانان

طوطی واسای کوچک یا طوطی سیاه

Lesser Vasa Parrot

Lesser Vasa Parrot

Coracopsis nigra

Black Parrot

طوطی سیاه (Black Parrot) یا طوطی واسا خفیف با نام علمی Coracopsis nigra یک طوطی سیاه رنگ است که به طور طبیعی به رنگ سیاه است و بومی کوموروس ، ماداگاسکار ،مایوت و سیشل می باشد . طوطی سیاه یک گونه از دو گونه ی اصلی طوطی واسا می باشد که طوطی Vasa Parrot C. vasa طوطی واسا بزرگ تر است. اگرچه گاهی اوقات گونه ی C. n. barklyi به عنوان یک گونه ی سوم معرفی می گردد که بومی سیشل است.

طوطی سیاه در قرن ۱۸ میلادی مانند بسیاری گونه طوطی های دیگر توسط لینه در کتاب Systema Naturaeتوصیف گردید که در آن زمان لینه به آن نام Psittacus niger داد که به معنای طوطی سیاه می باشد که این جنس در سال ۱۸۲۶ به Coracopsis تغییر نام داد.

طوطی سیاه بومی مرداب حرا و جنگل های همیشه سبز ماداگاسکار و جزایر سیشل می باشد. رژیم غذایی طوطی سیاه شامل انواع دانه ، میوه ،، شکوفه به خصوص توت ها و انبه می باشد.

طول بدن طوطی سیاه به طور متوسط ۳۵ سانتی متر و وزن آن چیزی حدود ۳۱۵ گرم می باشد. رنگ بدن طوطی سیاه اغلب به رنگ سیاه می باشد ، زیر دم به طور مشخص به رنگ خاکستری است ، شبکه ی خارجی از پرهای اولیه به رنگ خاکستری دیده می شوند. حلقه ی چشم برهنه و به رنگ خاکستری و چشم ها به نرگ قهوه ای تیره مشاهده می گردند.

طوطی سیاه یا همان black parrot با نام علمی Coracopsis nigra زیبا با بدنی سیاه رنگ یکدست می باشد که طول بدنش ۳۵ سانتی متر می باشد و وزن آن ۳۱۵ گرم است . این طوطی به طور کلی دارای دو نژاد : C.n. nigra و C.n. libs است.

طوطی های بزرگسال هر دو نژاد دارای بدن سیاه / قهوه ای می باشند و ناحیه زیر دم خاکستری است. شبکه بیرونی پرهای اولیه خاکستری می باشد ،دم قهوه ای تا سیاه است و به سمت انتها تیره تر می شود . هم چنین نوک سفید/ صورتی پس از پوست اندازی به رنگ خاکستری تغییر می کند. حلقه دور چشم برهنه به رنگ خاکستری و چشم ها به نگ قهوه ای تیره دیده می شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید