طوطی برزیلی - فیشر و لاوبرد

لاوبرد یقه سیاه

لاوبرد یقه سیاه

Black collared Lovebird

Agapornis swindernianus

پرورش و نگهداری این گونه مرغ عشق در اسارت

این گونه به دلیل متکی بودن به تغذیه از انجیر تازه بعنوان حیوان خانگی هرگز معروف نشد و هربار که مردم سعی در نگهداری انها کردند خیلی زود در اسارت تلف شدند 

نام دیگر آن «طوطی برزیلی سیاه طوقی» و«طوطی برزیلی لبیریایی» است و نام علمی آن Agapornis swindernianus است واین گونه در سال ۱۸۲۰م توسط طبیعی دان آلمانی «هنریک کهل» شناسایی گردید. این گونه سه زیر گونه به نامهای علمی A.s.emini و A.s.swindernianus و A.s.zenkeri است. گونه اصلی و زیر گونه‌های آن را معمولاً از آفریقا به قاره اروپا و سایر قاره‌ها تجارت می‌کنند. خاستگاه آنان کشور کامرون و کشور لیبریا و شرق زئیز است و پرورش آنان در سایر مناطق جهان کار دشواری است زیرا که محل زندگی طبیعی آنان جنگل‌های استوایی پر باران است و صید آنان و انتقال آن‌ها به سایر کشورها کار دشواری است، چرا که معمولاً مدتی پس از صید، در اسارت تلف می‌شوند.

 

گونه اصلی این طوطی A.s.swindernianus نامیده می‌شود و خاستگاه آن کشور لیبریا است. در این گونه پرنده نر و ماده به یکدیگر شبیه هستند. رنگ پرهای بدن آن‌ها سبز است که این رنگ در منطقه گونه روشن تر می‌شود. در منطقه گردن طوقی به رنگ سیاه و زرد دیده می‌شود که در پس سر به رنگ سبز در می‌آید. طول بدن پرنده ۱۳ سانتی متر است.

 

زیرگونه دیگر این پرنده به نام «کامرونی» معروف است و نام علمی آن A.s.zenkeri است و خاستگاه آن کشور کامرون در آفریقا است که از لحاظ جثه کمی بزرگ تر از گونه اصلی است.

 

زیر گونه دیگر این پرنده که نام علمی آن A.s.emini است شبیه گونه اصلی بوده و رنگ طوق گردن آن روشن تر بوده و منقار آن کج تر می‌باشد. این گونه در منطقه غربی وسط آفریقا زندگی می‌کند.

اطلاعات بیشتر:

به مرغ عشق یقه سیاه نیز شهرت دارد

خاستگاه: مرغ عشق سیاه یقه در سراسر طیف گسترده ای در استوایی آفریقا توزیع شده است.

به طور خاص، آنها در جنگل های کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری کنگو، جمهوری دموکراتیک کنگو، ساحل عاج، گینه استوایی، گابن، غنا، لیبریا و اوگاندا رخ می دهد.

این پرندگان خجالتی به طور معمول پنهان بالا در تاج پوشش جنگل و دشوار است به نقطه.

سیاه یقه مرغ عشق (Agapornis swinderniana) – همچنین به عنوان مرغ عشق Swindern

این مرغ عشق کوچک به طور معمول اندازه گیری 13-13.5 سانتی متر طول (~ 5) طولانی (از جمله دم) و وزن بین 39-41 گرم (1.8-1.5 اونس).

بال و پر عمدتا سبز، مشخص ترین مشخصه نیمی سیاه و سفید یقه در پشت گردن (پشت گردن) است. قفسه سینه نارنجی یا زیتون زرد است، ادغام به زرد بر روی شکم. کفل است نشانه گذاری های آبی و قرمز روشن. آنها آبی پرهای دم بالا و ریشه دم قرمز است.

پاها و منقار خاکستری به سیاه و سفید، منقار سیاه و سفید است، و irises زرد هستند.

نروماده به طور مشابه یکدیگرند

بالغ: جوجه ها یا فاقد نوار مشکی در پشت گردن (پشت گردن) و یا آن را بسیار کم رنگ هستند

طول عمر متوسط ​​آنها 10 تا 15 سال است.

Agapornis gapornis swinderniana swinderniana

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید