اخبار دانستنی آموزشی طوطی سانان

ایجاد تغییرات در محیط نگهداری طوطیسانان

نگهداری طوطی استرس

تغییرات در مکان قفس ,خانه ,جابجایی اشیا ,دکوراسیون و…باعث بروز ترس در کاسکوی شما میشود و کاسکو احساس امنیت نمیکند.
برای اینکه بتوانیم جلوی این امر را بگیریم باید بتوانیم پرنده را به خوبی اجتماعی کنیم و بتوانیم به او یاد دهیم که تغییرات را خیلی سریع قبول کند و آن را درک کند.

به موارد زیر توجه کنید:

1.زمانی که در حال تغییر دادن محل زندگی خود هستید سعی کنید وسایل را تا حدالامکان به صورت قبل بچینید و ترجیحا از تغییر قفس و اسباب بازی پرنده ی خود در حین چابجایی خودداری کنید.پرنده ی خود را از نواحی شلوغ و پر استرس دور نگه دارید و سعی کنید آرامش را برای او فراهم کنید.سعی کنید فردی را پیدا کنید که در حین جابجایی وسایل از پرنده مراقبت کند و قبل از اینکه پرنده را به انجا ببرید تا شب را در آنجا بخوابد حتما در روزهای قبل از آنبه همان محل برده و او را با محیط جدید آشنا کنید.

2.هنگامی که میخواهید تغییر دکوراسیون بدهید حتما پرنده را از آن مکان خارج کنیدو به جایی ببرید که پرنده با آن آشناست و در آن احساس امنیت میکند

3.چراغ های چشمک زن و یا وسایلی که بصورت اتوماتیک بازو بسته میشوند حتما از پرنده دور کنید چون پرنده ی شما مجبور میشود همیشه به آنها توجه کند و میترسد.

هنگامی که میخواهید طوطی خود را با قفس جدید آشنا کنید حتما این کار را کم کم و به آرامی انجام دهید به هیچ وجه عجله نکنید و به پرنده ی خود وقت کافی را بدهید.درست است که شما فکر میکنید این یک جایزه برای طوطی و نوعی ترقی بحساب می آید اما ممکن است پرنده اینگونه فکر نکند.

بخاطر داشته باشید قفس اصلی ترین منبع برای کسب اعتماد به نفس پرنده است.پس اگر مراحل آشنایی با آن درست انجام نشود پرنده ی شما اعتماد بنفس خود را از دست داده و ممکن است با قفس مشکل پیدا کند و شما باید منتظر عواقب بعدی آن باشید!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید