بیماری های طوطی سانان

ترد و شکننده شدن منقار طوطی

منقار طوطی

ترد و شکننده شدن منقار طوطی

اگر پرنده ی شما دارای منقار پر از ترک و خشکی است اول از همه باید به تغذیه پرنده ی خود توجه کنید.اینکه آیا رژیم غذایی پرنده ی شما درست است یا خیر ؟

اصولا ترک ها و خطوط روی منقار و لب پر شدن آن دلیل بر بیماری خطرناکی نیست و بیشتر به همان تغذیه برمی گردد.در بعضی مواقع لب پر شدن ممکن است به دلیل کندن چیزهای سخت توسط طوطی ایجاد شود.

منقار چیزی شبیه ناخن های دستان شماست . دیده اید که وقتی کمبودی در تغذیه شما و مواد مغذی رسیده به بدن شما (برای مثال کلسیم و روی) ایجاد می شود ناخن های شما ترد و شکننده می شود.

تحقیقات نشان داده است فردی که در روز ویتامین کافی دریافت نکند و نقش ویتامین ها در برنامه ی غذایی آن کمرنگ شده باشد دچار این حالت میشود .این مطلب در مورد طوطی سانان هم صدق میکند ” هنگامی که ویتامین کافی به طوطی شما نرسد دچار منقاری ترد و شکننده خواهد شد ” و باید رژیم غذایی آنرا متنوع کرد.

یکی از ویتامین های مورد نیاز برای رهایی از این مشکل اسید امینو هست که در میوه ها و سبزیجات به اندازه کافی یافت میشود .همچنین شما باید حبوبات هم به آن اضافه کنید که اقلام دیگری از اسید آمینو هستند.

اینجا مواردی ذکر میشود که از آنها در رژیم طوطی خود میتوانید استفاده کنید:

گردو
کنجد
حبوبات
اسفناج
ذرت سیب
استخوان ران مرغ
و ……….

یادتان باشد که باید رژیم غذایی متنوعی برای طوطی خود فراهم کنید وقتی رژیم غذایی درست باشد شما متوجه رشد سالم و کامل منقار خواهید بود .

****** پس برای جلوگیری از این مساله به فکر تغذیه درست باشید******

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید