طوطی های آمازون

طوطی آمازون فستیو

Festive Amazon (Amazona Festiva)

طوطی آمازون فستیو

Festive Amazon

Amazona festiva

اندازه:34 سانتیمتر

وزن:370 گرم

رنگبندی:غالبا سبز با رگه ای از رنگ سیاه ابتدای پیشانی که با عقب رفتن قرمز میشود.تاج و اطراف چشم ابی رنگ.شاهپر های ابی.منقار یکرنگ.چشمان قرمز.

جوجه ها چشمان قهوه ای دارند

طول عمر:40سال یا بیشتر

سخن گویی:خوب

تغذیه:30 درصد میوه تازه الباقی مخلوطی از دانه ها سبزیجات جوانه ها و حبوبات پخته شده

در اسارت پلت با کیفیت بالا لازم میباشد

تعداد تخم:3 عدد

زیستگاه:برزیل پرو اکوادور و کلمبیا و ونزوئلا

رتبه بندیIUCN:کمترین نگرانی

منبع:parrots.org

اطلاعات بیشتر:

طوطی آمازون فستیو (Festive Amazon) با نام علمی Amazona festiva هم چنین به عنوان طوطی جشن نیز شناخته می شود که یک گونه از طوطی در خانواده Psittacidae است. طوطی آمازون فستیو در برزیل، کلمبیا، اکوادور، گویان، پرو و ونزوئلا یافت می شود . عمدتا در جنگل ها و زمین های جنگلی نزدیک رودخانه ها دیده می شوند. به صورت محلی در درخت های ساحلی حرا دیده می شوند. طوطی آمازون فستیو دارای دو زیر گونه است:

Amazona festiva (Linnaeus) 1758

Amazona festiva bodini (Finsch) 1873 – common

اگرچه جمعیت این طوطی کاهش یافته است اما به خاطر گسترش بالای آن در بسیاری مناطق هنوز از جمعیت مناسبی برخوردار است و حداقل نگرانی در مورد خطر انقراض این جنس از طوطی ها وجود دارد .

محدوده طبیعی طوطی آمازون فستیو از شرق اکوادور، پرو و جنوب شرقی کلمبیا ، امتداد حوضه آمازون می باشد.

به طور متوسط ۳ عدد تخم می گذارد که پس از ۲۸ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند. طول بدن طوطی آمازون فستیو به طور متوسط از سر تا دم ۳۴ سانتی متر می باشد. پرها به طور عمده سبز رنگ با سبز روشن در پشت گردن و لبه های سیاه رنگ و لبه ی بال ها در هنگام پرواز به رنگ زرد مایل به سبز می باشد. هم چنین دارای یک باند قرمز باریک در ناحیه ی پیشانی می باشند. منطقه ی بالای چانه و چشم آبی می باشد و گونه ها زرد مایل به سبز هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید