طوطی های رزیلا

طوطی بندر لینکلن یا پورت لینکلن

طوطی بندر لینکلن یا پورت لینکلن

طوطی بندر لینکلن یا پورت لینکلن

Australian Ringneck

Barnardius zonarius

Mallee Ringneck

Barnardius zonarius barnardi

Port Lincoln Parrot

طوطی بندر لینکلن یا پورت لینکلن

طوطی بندر لینکلن (Port Lincoln Parrot) با نام علمی Barnardius zonarius یک نوع طوطی گردن حلقه ای استرالیایی می باشد که از مناطق گرمسیری و نیمه کوهستانی استرالیا گزارش شده است. طوطی بندر لینکلن دارای ۴ زیر گونه می باشد که هرکدام از روی رنگ بدن از دیگری مجزا می گردند.

در مناطق غربی استرالیا طوطی بند لینگلن با لوریکیت رنگین کمان رقابت تنگاتنگی دارند و مسئولین نیز برای محافظت از طوطی بندر لینکلن به جمع آوری لوریکیت رنگین کمان از این منطقه پرداخته اند.البته باید به طور کلی گفت که طوطی بندر لینکلن به عنوان یک گونه ی در معرض خطر شناخته نمی شود. زیر گونه های طوطی بندر لینکلن توسط رنگ از هم جدا می شوند که البته طول بدن به طور کلی حدود ۳۳ سانتی متر می باشد و عموما رنگ بدن سبز رنگ است و هر ۴ زیر گونه دارای یک حلقه ی زرد رنگ در ناحیه ی گردن هستند و دم مخلوطی از سبز و آبی می باشد.

طوطی بندر لینکلن از طیف وسیعی از مواد غذایی تغذیه می نماید و رژیم غذایی آن شامل شهد گل ها ، انواع دانه ، میوه ها ، حشرات و … می باشد.

فصل تولید مثل از ماه ژوئن شروع می شود و در صورتی که شرایط آب و هوایی مساعد نباشد به تاخیر می افتد و معمولا ۴-۵ تخم سفید رنگ می گذارند.

طوطی پورت لینکلن PORT LINCOLN PARROT با نام علمی Barnardius zonarius هم چنین با عناوینی چون : پاراکیت بائور، طوطی بیست و هشت، طوطی مالی، پاراکیت برنارد، طوطی استرالیایی و … مشهور می باشد.

طول بدن این طوطی ۳۷ سانتی متر و وزن تقریبی آن ۱۲۳-۲۰۶ گرم متغیر می باشد. این طوطی دارای ۵ نژاد : B.z. zonarius, B.z. occidentalis, B.z. semitorquatus, B.z. barnardi, B.z. macgillvrayii می باشد.

در نژاد B.z. zonarius : طوطی نر دارای بدن سبز تیره می باشد . سر و صورت و سطح بالایی چانه سیاه رنگ، گلو و سینه سبز تیره، دم سبز/آبی با حاشیه ی سفید رنگ، منقار سفید/ خاکستری، طوطی ماده مشابه طوطی نر می باشد با این تفاوت که سر قهوه ای / خاکستری است.

در نژاد B.z. occidentalis: هر دو طوطی نر و ماده با رنگ پریدگی نسبت به نژاد قبل متفاوت می باشند. رنگ سر قهوه ای /خاکستری کم رنگ است. شکم و سطح زیرین بدن لیمویی/زرد است.

در نژاد B.z. semitorquatus: طوطی نر کاملا مشابه نژاد اول می باشد ولی سایز بدن بزرگ تر است آن است. شکم و سطح زیرین بدن سبز رنگ و طوطی ماده کم رنگ تر از طوطی نر می باشد. رنگ مشکی سر و قهوه ای در طوطی ماده بسیار کم رنگ تر از طوطی نر می باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید