طوطی های لوری - لوریکیت ها

طوطی لوری رگه زرد

Cream-streaked Lory

طوطی لوری رگه زرد

Cream-streaked Lory

Chalcopsitta sintillata or scintillata

Yellow-streaked Lory

سایر نام ها:Greater Streaked Lory, Red-fronted Lory

سایز: 31سانتی متر(12 اینچ)

وزن پرنده بالغ: 180 تا 245 گرم

عمر متوسط:بالای 20سال

توزیع جغرافیایی (زیستگاه): قسمت های جنوبی و غربی گینه نو و papua. آنها در دشت های گرمسیری و نیمه گرمسیری مرطوب(استوایی) و جنگل های حرا(mangrove)سکونت دارند.

میزان سر و صدا:نسبتا پرسر و صدا

پیشانی این نژاد از لوری ها سبز تیره، پرهای بال و زیر بالها قرمز، تاج، پرهای گوش و گونه ها سیاه رنگ، سر و گردن و قفسه سینه پرنده دارای نوارها(خطوط) سبزررنگ که در قسمت شکم و کمر پرنده به رنگ زرد متمایل شده است، قسمت زیرین بالهای پرنده قرمز، عنبیه چشم زرد مایل به پرتقالی ، حلقه دور چشم خاکستری و منقار سیاه رنگ است.

در برخی از منابع گزارش شده است که ماده ها شبیه نرها هستند اما پیشانی شان قرمزی کمتری نسبت به نرها دارد اما در برخی منابع تشخیص این دو جنس را تنها از طریق DNA امکانپذیر دانسته اند.

پیشانی لوری های نوار زرد(Yellow-streaked Lory)نابالغ بدون رنگ قرمز یا بسیار کم قرمز است و حلقه دور چشم سفید رنگ است.

آنها مهربان، کنجکاو و دارای رفتارهای منحصربفردی هستند. بعضی از آنها دوست دارند خودشان را با ملحفه(روانداز) بپوشانند(در مورد لوریکت هایی است که در اسارت و دستی هستند) و حتی بعضی اوقات به پشت می خوابند.

این لوری ها، بازیگوش هستند. همه چیز به چشم این پرنده، اسباب بازی است ْآنها وسایل صدادار مثل زنگ را دوست دارند. این پرنده برای نگهداری به قفس بزرگ و نظارت زیاد در هنگام بیرون بودن از قفس نیاز دارد.

اگر نسبت به وسایل و حریمشان احساس تهدید کنند ، می توانند رفتار تهاجمی از خود نشان دهند. 2لوری در یک قفس می توانند به همه صدمه بزنند مگر آنکه جفت هم باشند. با توجه به رژیم غذایی این پرنده که بیشتر براساس میوه و شهد است، مدفوع آنها کثیف و مایع(آبکی )است

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید