طوطی های لوری - لوریکیت ها

لوریکیت فلس دار

Scaly-breasted Lorikeet

لوریکیت فلس دار

Scaly-breasted Lorikeet

Trichoglossus chlorolepidotus

اندازه تقریبی :21 -23 سانتی متر /8.4 -8.9 اینچ

تعداد تخم : 2 عدد

مدت خوابیدن روی تخم ها : 22-25 روز

وزن : 75-95 گرم

این طوطی استرالیایی بومی شمال شرقی استرالیا می باشد.

این پرنده در برخی از جزایری که از ساحل دور افتاده اند یافت می شند. آنها به طور کلی به دشت های ساحلی و فلات های مجاور محدود شده است.

انها معمولا در گله های کوچک دیده می شوند. و اغلب در گله های مخلوط با Rainbow Lories دیده می شوند

تغذیه هر دو گونه به طور عمده از شهد و گرده می باشد، اما آنها همچنین به خوردن شکوفه ها، انواع توت ها،انواع میوه ها، دانه ها ، حشرات و لارو آنها و نیز به میوه هایی که زراعت می شود علاقه دارند.

نر و ماده شبیه به هم هستند.پروبال عمدتا سبز با لبه های زرد در پست گردن ،سینه ، پهلو و به سمت پایین .

زیر بال رو پرهای قرمز /نارنجی پوشانده است. منقار قرمز(متن اصلی مرجانی تیره) و حلقه چشم خاکستری تیره است

چشم ها نارنجی / زرد و پاها خاکستری مایل به قهوه ای است.

پرندگان نابالغ مانند پرندگان بالغ هستند ، اما لبه های زرد رنگ کمتری دارد و دم آنها کوتاه تر است.

ران آنها قهوه ای کمرنگ ، منقارشان قهوه ای و حلقه چشم خاکستری / سفید است.

این پرنده در معرض خطر انقراض می باشد.

اطلاعات بیشتر:

 (Scaly-breasted Lorikeet) با نام علمی Trichoglossus chlorolepidotus یک نوع لوریکیت است که در جنگل های شرق استرالیا زندگی می کند. لوریکیت فلس دار هم چنین به عنوان لوریکیت سینه زرد نیز مشهور است. لوریکیت فلس دار اولین بار توسط جانور شناس آلمانی Heinrich Kuhl در سال ۱۸۲۰ توصیف گردید. هم چنین به عنوان لوریکیت طلایی و سبز نیز مشهور می باشد که اغلب در محاوره به عنوان لوریکیت فلس دار مشهور است.

meyers5 لوریکیت فلس دار (Scaly breasted Lorikeet)

طول بدن لوریکیت فلس دار حدود ۲۳ سانتی متر است ، تاج و دو طرف سر سبز زمردی همراه با آبی کم رنگ است. پرهای پشت گردن ، گلو و سینه به رنگ زرد دیده می شوند که لبه ی آنها به رنگ سبز است که حالت فلس فلس به خود گرفته است. دم به رنگ سبز رنگ با پایه های خارجی نارنجی رنگ می باشد. چشم ها قرمز – پرتقالی می باشد و نوک نیز به رنگ قرمز پر رنگ می باشد . پاها به طور کلی خاکستری – قهوه ای می باشند.

نرها و ماده ها به طور کلی ظاهری کاملا مشابه دارند و نوجوان ها مشابه والدین هستند و فقط دم آنها کوتاه تر است و چشم ها به رنگ قهوه ای تا مشکی می باشد.

لوریکیت فلس دار به طور کلی یک رژیم غذایی مشابه لوریکیت رنگین کمان دارد ،به طوری که اغلب از شهد گل ها تغذیه می نماید ، هم چنین از شکوفه ها ، توت ها ، میوه ها و انواع لارو و حشرات نیز تغذیه می نماید.

اطلاعات بیشتر:

لوریکیت شهد خوار فلسی (Scaly-breasted Lorikeet) با نام علمی Trichoglossus chlorolepidotus یک لوریکیت کوچک استرالیایی می باشد که از شهد گل ها تغذیه می کند و در جنگل های شرق استرالیا مشاهده می گردد. نام عمومی این لوریکیت کاملا توصیف کننده ی ظاهر آن می باشد ، به طوری که پرهای زرد رنگ در سینه در میان پرهای سبز حالت فلس مانندی را به این لوریکیت بخشیده است.

طول بدن لوریکیت شهد خوار فلسی حدود ۲۳ سانتی متر می باشد ، تاج و افراد سر به رنگ سبز زمردی آمیخته به آبی می باشد ، در حالی که پرهای گلو ، پشت گردن و سینه زرد رنگ هستند.دم سبز رنگ با پایه ی بیرونی نارنجی- قرمز است ، چشم ها به رنگ پرتقالی – قرمز دیده می شوند و پاها به طور کلی خاکستری مایل به قهوه ای هستند. جنس نر و ماده ظاهری کاملا مشابه دارند و جوان تر ها نیز کاملا شبیه به والدین هستند با این تفاوت که آنها دارای دم کوتاه تری می باشند و هم چنین چشم ها قهوه ای کم رنگ یا سیاه می باشند.

لوریکیت شهد خوار فلسی اغلب در گله های کوچک زندگی می کند و بالای شهرها و یا خارجی ترین شاخه های درختن گلدار پرواز می کند. آنها اغلب در باغ ها و پارک ها دیده می شوند.

لوریکیت شهدخوار فلسی اغلب لانه ی خود را درون درختان توخالی می سازد و عمدتا ۲ تخم سفید رنگ می گذارد که طی ۲۵ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند و ۶-۸ هفته پس از آن جوجه ها قادر به ترک لانه خواهند بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید