طوطی های لوری - لوریکیت ها

لوری پشت گردن بنفش یا لوری پشت گردن ارغوانی

Purple-naped Lory

لوری پشت گردن بنفش یا لوری پشت گردن ارغوانی

Purple-naped Lory

Lorius domicella

اندازه تقریبی : 28 سانتی متر /11.2 اینچ

تعداد تخم : 2 عدد

مدت خوابیدن روی تخم ها : 26 روز

این پرنده بومی جزایر Seram و Ambon و شاید هم جزایر Haruku، Saparua و جنوب Maluku در اندونزی است.

زیستگاه اصلی انها جنگل ها است.

این گونه در معرض خطر در نظر گرفته شده است، تهدید اصلی انها به دام انداختن برای تجارت پرنده قفسی است(گونه های در معرض خطر CITES II).

نعیین جنسیت با ازمایش DNA میسر می باشد.

اطلاعات بیشتر: 

لوری پشت گردن ارغوانی (Purple-naped Lory) با نام علمی Lorius domicella یک گونه طوطی تک شکلی از خانواده ی Psittaculidae می باشد . لوری پشت گردن ارغوانی بومی جنگل های جزایر Seram, Ambon و هم چنین Haruku و Saparua و جنوب Maluku در اندونزی می باشد . هم چنین لوری پشت گردن ارغوانی به علت تجارت بی رویه و غیر قانونی در لیست گونه های در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

لوری پشت گردن ارغوانی Purple naped Lory لوری پشت گردن ارغوانی (Purple naped Lory)

طول بدن لوری پشت گردن ارغوانی حدود ۲۸ سانتی متر می باشد و وزن تقریبی آن ۲۳۵ گرم است . بیشتر نواحی بدن لوری پشت گردن ارغوانی به رنگ قرمز دیده می شود و هم چنین دارای دم قرمز رنگ است که در قاعده تیره تر می گردد. ناحیه ی بالای سر لوری پشت گردن ارغوانی به رنگ سیاه دیده می شود و در ناحیه ی پشت گردن به رنگ ارغوانی می باشد. رنگ بال سبز و ران پا آبی می باشند و در ناحیه ی قفسه ی سینه یک الگوی زرد رنگ دیده می شود . منقار نارنجی و جلقه ی چشم در لوری پشت گردن ارغوانی به رنگ خاکستری تیره دیده می شوند و عنبیه ی چشم به رنگ نارنجی – قرمز دیده می شود. در افراد نوجوان منقار قهوه ای تیره ، حلقه ی چشم سفید رنگ ، عنبیه ی چشم قهوه ای و الگوی پشت گردن نیز گسترده تر است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید