طوطی های ماکائو - آرا

ماکائوی شکم قرمز یا صورت چرمی

ماکائوی شکم قرمز یا صورت چرمی

ماکائوی شکم قرمز یا صورت چرمی

Red-bellied Macaw

ماکائوی شکم قرمز Red-bellied Macaw

Orthopsittaca manilata

اندازه:46 سانتی متر

وزن: حدود 300 گرم

تشخیص جنسیت: هیچ تفاوت بین نر وماده وجود ندارد ازمایش DNA

 رنگبندی :پیشانی چانه و گلو و بالای سینه مایل به ابی و بیشتر بدن سبز و شکم قرمز مایل به قهوه ای است

وضعیت بقا: کمترین نگرانی

بومی منطقه: امریکای جنوبی

طول عمر: بالای40سال

میزان سر و صدا: بلند

توانایی صحبت کردن:خوب

ماکائوهای شکم قرمز خجالتی هستند اما تقلید صدای بسیار خوبی با تن صدای کودکانه دارند. برخی آنها رو طوطی های زشتی توصیف می کنند اما طرفداران این طوطی ها آنها را به دلیل ظاهر بشاش و پرهای آبی رنگ دارای جذابیت های خاص خود می دانند.

غذای آنها را در حیات وحش در درجه اول میوه درخت Beruti palm ( نوعی گیاه بومی امریکای جنوبی که در برزیل، پاراگوئه، اروگوئه و آرژانتین می روید) تشکیل می دهد. آنها مستعد ابتلا به رشد بیش از حد منقار بوده و نیاز به اسباب بازی های سخت برای جویدن دارند.

ماکائوی شکم قرمز، طوطی متوسطی است. پرندگان نر بالغ دارای پرهای سبزرنگ در بخش های بالایی از جمله دم و بال ها هستند. شاه پرهای اصلی سبز مایل به آبی است.

این پرنده پر سر و صدا و بسیار اجتماعی است، که اغلب در گله های تا 100 پرنده و بیشتر دیده می شود و در فصل تولید مثل طوطی ها از گله ­های بزرگ جدا شده و برای ساختن لانه به دسته­ های کوچکتر می­پیوندند. این طوطی بین 2 تا 4 تخم می گذارد. زمان خوابیدن بر روی تخم ها بین 23 تا 26 روز است. جوجه های جوان 73تا 74 روز پس از بیرون آمدن از تخم به همراه دسته­ های خانوادگی شان به گله­ های بزرگتر می­پیوندند.

تغذیه و لانه­ سازی این جمعیت­های بزرگ ماکائوهای شکم قرمز بستگی زیادی به بقاء درختان Beruti palm دارد. این درختان به شدت برای ساخت و ساز استفاده می شود، که ممکن است عواقب بدی برای آینده از این گونه طوطی داشته باشد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید