اخبار دانستنی آموزشی طوطی سانان

پاسخ به سوالات متداول در مورد نگهداری طوطیسانان

شاه طوطی

پاسخ به سوالات متداول در مورد نگهداری طوطیسانان

روشهایی برای مطلع شدن:در چه محطی می شود آنها را نگهداشت؟

بیشتر در خانه در پذیرایی که همه اهالی خانه آنها را ملاحظه میکنند

ولی برای صحبت یک اتاق تنها باشد بهتر است بعد از تعلیم برگردد سر جای اولش

قفس این پرنده باید چطور باشد؟باید چهار گوشی باشد این پرنده نمیتواند در قفس گرد باشد

چه غذاهایی میتوان به او داد؟ برنج پخته بدون روغن – استخوان مرغ – لوبیا پخته – چای شیرین با نان

در هفته چند بار میشود حمام برد؟ در زمستان ماهی یک بار – در تابستان هفته ای یک بار

پرزهای ریز این پرنده را چه باید کرد؟ باید کف قفس روزنامه بگذارید ، کمی با آب پارچه خیس کنید،گاهی با آب و کمی جوش شیرین به پارچه آب بزنید.

فرق کاسکوی دم قرمز با دم سیاه در چیست؟ تفاوت چندانی با هم ندارند نه از نظر هوش و نه صحبت کردن

برای کاسکو که چوب میکند چه باید کرد؟ اشکالی ندارد اکثر پرنده ها این کار را میکنند. باید کمی شاخه درخت تبریزی برای او بگذارید تا سر گرم شود و ریشه آن هم برای کاسکو خوب است. و از اسباب بازیهای چوبی خوب استفاده کنید که در بخش فروش فروشگاه منقارکجها موجود است.

اول- چطور میشود متوجه شد کاسکو چند سال دارد؟ از چشمان کاسکو میتوان پی برد که چند سال دارد جهت پی بردن به پاسخ این سوال بخش تعیین سن کاسکو بروید.

چرا بعضی ها صدای بهتر و بعضی ها ضعیفتر دارند؟ اول کاسکو باید یک جای مشخص برا خود داشته باشد. یعنی قس چهارگوش داشته باشد.حتما پشتش باید بسته باشد یعنی به دیوار باشد. بعد از 10 روز کمکم به جای خودش عادت میکند سپس با یک پارچه سفید موقع حرف زدن روی آن بگذارید و بعد از آن با او صحبت کنید. هفته بعد کمی از پارچه را کنار بزنید که شما را ببیند بعد از ده روز دیگر پارچه را کامل بردارید تا کاسکو ببیند صاحبش کیست.

چه ساعتی برای صحبت کردن با کاسکو خوب است؟ اول باید یک اسم برای کاسکو انتخاب کنید. بعد از ساعت 10 تا 5/10 شب با او کار کنید 10 کلمه تا یک ماه هر شب به او بگویید وقتی جواب داد 10 کلمه دیگر ، این کا را تکرار کنید. چگونه به طوطی سخن گفتن بیاموزیم؟ را بخوانید.

چگونه کاسکو را غذا خور کنیم؟ هرچیزی را که میخواهید به او بدهید اول- نیم ساعت جلوتر غذادانی آن را بردارید تا کمی گرسنه شود تا از دستان هرچه میخواهید بگیر.

ایا میشود کاسکو را با شامپو شست؟ خیر این پرنده ها فقط از آب استفاده میکنند البته شامپوهای مخصوصی برای انها در بخش فروش موجود است. جهت کسب اطلاعات بیشتر بخش حمام کردن و شستشوی پرها را بخوانید.

در چه محطی می شود آنها را نگهداشت؟ بیشتر در خانه در پذیرایی که همه اهالی خانه آنها را ملاحظه میکننند. ولی برای صحبت یک اتاق تنها باشد بهتر است بعد از تعلیم برگردد سر جای اولش.

قفس این پرنده باید چطور باشد؟ باید چهار گوشی باشد این پرنده نمیتواند در قفس گرد باشد.

چه غذاهایی میتوان به او داد؟ برنج پخته بدون روغن – استخوان مرغ – لوبیا پخته – چای شیرین با نان بایدها و نبایدهای جیره غذایی کاسکو

در هفته چند بار میشود حمام برد؟ در زمستان ماهی یک بار – در تابستان هفته ای یک بار

میشود دو عدد کاسکو را در یک خانه نگه داشت؟ خیر چون با هم لجبازی میکنند و با بازی گوشی از آموزش صحبت عقب می افتند. مگر انکه دو صاحب داشته باشند به زودی مطلبی کامل تر در سایت منقارکج ها ارائه خواهد شد در همین زمینه.

آیا زمان مناسب برا خواب کاسکو را میدانید؟ طبیعت این پرنده ها طوری است که وقتی هوا تاریک میشود جائی برای خواب پیدا میکنند . پس سعی کنید 10 شب به بعد پرنده بخوابد که برای صحبت شاد باشد.

آیا میشود پرنده دیگری در خانه داشته باشیم؟ کاسکو بسیار حسود و حساس است اگر ببیند شما با پرنده ای دیگر صحبت میکنید خیلی ناراحت میشود و در یک موقع مناسب شما را گاز میگیرد. یا شما وقتی در خانه نیستید به سرغ آن پرنده میرود و تنش خواهد شد. سعی کنید فقط کاسکو را در یک خانه نگه دارید. کاسکو ها با سگ زود ارتباط برقرار میکنند و با او دوست میشوند. با کبوتر یا مرغ هم کاری ندارند اما ممکن است به سادگی از انها نیوکاسل بگیرند و بمیرند فقط پرنده ای دیگر نباشد، چون آنها خانه شما را از خود میدانند و خود را صاحب خانه می شمارند.

آیا طول عمر کاسکوها را میدانید؟ در کشور آفریقا بیش از 100 سال ولی در ایران به خاطر آب و هوا تا 50 سال به بالا. در موقع خرید کاسکو – اول از بابت سلامت آن اطمینان داشته باشید. یعنی به یک دام پزشک که از پرنده اطلاعاتی داشته باشد نشان دهید. وقتی از سلامت پرنده مطمئین شدید جائی برای کاسکو در نظر بگیرید تا احساس آرامش کنید. یعنی روی یک سکو یا یک میخ به دیواری که حداقل یک متر از زمین بالا باشد متصل کنید تا پرنده شما بتواند شما را از بالا ببیند تا سه روز به او کاری نداشته باشید. فقط دانه و آب او را تعویض کنید تا پرنده از جای خودراضی شود . احساس آرامش پیدا کند.با لباسی مشکی یا قرمز جلو کاسکو نروید، چون می ترسد. او پرنده باهوشی است ، زود صاحب خود را پیدا میکند و با او تماس برقرار میکند و از دست او میوه میگیرد و این گونه از او تشکر میکند. بعد از سه هفته میتوانید با کاسکوی خود صحبت کنید. یادتان باشد هرچه که به او بگویید در مغز خود ضبط میکند . بعد از سه یا 5 ماه شروع میکنید به جواب دادن حرفهای شما. لطفاً در این کار عجله نکنید چون یک کاسکو شاید در 2 یا 6 ماه شروع به سخن گفتن کند. سعی کنید کاسکو را دم دستشویی یا ظرف شویی نگذارید. چون صداهای ناجور از خودش در می آورد که شما از آنها خوشتان نمیاید و دیگر از کاسکو هم نمی افتد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید