طوطی های کانور

کانور کلاه طلایی

کانور سرطلایی

کانور کلاه طلایی

Golden-capped Parakeet

Aratinga auricapilla

کانور سر طلایی (Golden-capped Conure) با نام علمی Aratinga auricapillus هم چنین با عنوان پاراکیت سر طلایی نیز مشهور می باشد که بومی برزیل و پاراگوئه می باشد . زیستگاه های طبیعی کانور سر طلایی شامل جنگل های نیمه گرمسیری ، گرمسیری خشک ، دشت های گرمسیری مرطوب ، دشت های بی درخت خشک و مزارع می باشد . کانور سر طلایی با از دست دادن زیستگاه در لیست گونه های در معرض خطر انقراض قرار گرفته است. کانور سر طلایی در اسارت و پرورش به عنوان یک حیوان خانگی محبوب شناخته شده است.

طول بدن کانور سر طلایی حدود ۳۳ سانتی متر می باشد و وزن حدودی آن نیز ۱۵۰ گرم می باشد ، رنگ بدن به طور عمده سبز رنگ می باشد ، همراه با یک شکم قرمز رنگ و پاهایی خاکستری و عنبیه های چشم به رنگ قهوه ای دیده می شوند. ناحیه ی سر در اطراف چشم ، پوشش پائینی بال ها به رنگ قرمز دیده می شوند. انتهای دم به رنگ سز- زیتونی دیده می شود. کانور سر طلایی حدودا در سن ۲ سالگی به بلوغ می رسد و طول عمر کانور سر طلایی حدود ۳۰ سال تخمین زده شده است.

کانور سر طلایی یک طوطی کوچک و مهربان است که نیاز به محبت و عشق دارد ، کانور سر طلایی کمی دلپذیرتر و جذاب تر از سایر کانورها می باشد ، آنها تربیت شدنی هستند و تعداد کمی کلمه نیز یاد می گیرند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید