طوطی های کانور

کانور گردن قهوه ای

طوطی کانور گردن قهوه ای

کانور گردن قهوه ای

Brown-throated Parakeet

Aratinga pertinax

کانور گردن قهوه ای

خانواده:
Aratinga

گونه:
pertinax

مشخصات:
نر و ماده هر دو به رنگ سبز هستند اما رنگ زرد را نیز میتوان در انها دید پیشانی مایل به نارنجی دارند و در اطراف سر رنگ زیتونی تیره مشاهده میشود.گلو و بالای سینه پرتقالی است،دمی سبز با سرهای آبی دارند.منقارشان خاکستری سیاه و سفید است.یک حلقه نازک فاقد پر دور چشم های که به رنگ زرد است وجود دارد.

پراکندگی:
Curacao, Netherland Antilles, off coast of Venezuela; feral population in St. Thomas and Saba, in Virgin Islands, West Indies

اندازه و وزن:
این طوطی ها طولی به اندازه 25 سانت متر و وزن 102 گرم دارند.

خصوصیات رفتاری:
مهربان،باهوش،و اگر با انها تمرین شوند می توانند کلماتی را هم تقلید کنند،و در اغلب اوقات با صاحب خود رابطه عمیقی بر قرار می کنند.

تغذیه:
سیب،گلابی،پرتقال،میوه کاکتوس،انار,هویج،کرفس،نخو� � فرنگی در غلاف،ذرت تازه ،کاهو،ارزن قناری،و جوانه دانه آفتابگردان،لوبیا پخته شده،ذرت آب پز.

تکثیر:
تعداد تخم:3 تا 5 عدد
مدت خوابیدن روی تخم ها:23 تا 25 روز
زمان ترک لانه:7 هفته

پاراکیت گردن قهوه ای با نام علمی Eupsittula pertinax هم چنین به عنوان کانور سنت توماس و یا کانور گردن قهوه ای نیز شناخته شده است که یک گونه طوطی از خانواده ی Psittacidae می باشد.پاراکیت گردن قهوه ای به طور گسترده ای در جنگل ها ، دشت های بی درخت و بوته زارهای در شمال آمریکای جنوبی در ونزوئلا ، کلمبیا ، گینه ، جزایر ABC در آنتیل و شمال برزیل زندگی می کنند. این در حالی است که افرادی از پاراکیت گردن قهوه ای در جنوب آمریکای مرکزی در کاستاریکا و پاناما یافت می شوند که در مواردی این دو را دو زیر گونه ی مجزا معرفی کرده اند.

پاراکیت گردن قهوه ای به طور عمده سبز رنگ است که رنگ سبز در بخش های پائینی بدن کم رنگ تر و ملایم تر از سبز در بخش های رویی بدن می باشد . نوک به رنگ سیاه- خاکستری است ، هم چنین برخی از پرها به رنگ آبی دیده می شوند. رنگ سر و صورت به نوع زیر گونه بستگی دارد. اگرچه بسیاری از زیر گونه ها دارای سر و گلویی به رنگ قهوه ای هستند اما در مواردی رنگ نارنجی و زرد در ناحیه ی گلو و سر دیده شده است

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید