طوطی های پاینس

طوطی های کایک

طوطی کایک

Caique
PIONITES
گونه های کایک
این طوطی های کوچک پُر تحرک علیرغم قامت کوچک خود، همانند یک طوطی آرای بزرگ و با وقار از شخصیت بهره مند هستند. وقتیکه آن ها خلق و خوی پرخاشگرانه بخود بگیرند، می توانند از پس یک طوطی بزرگ تر از خود مثل یک آمازون بسادگی بر بیایند. با این حال، آنقدر اجتماعی هستند که همیشه داوطلب دوستی می باشند – حتی از دوستی و همزیستی در یک قفس با یک کاکاتوی بزرگ استقبال می کنند و با محبت هستند. کایک ها طوطی های بامزه باجثه نسبتا کوچک که همیشه عاشق بازی و کاوش هستند. آن ها یک کمدین بزرگ می باشند و همیشه یک نمایش خنده دار جدید برای صاحبشان و حتی اوقات تنهایی خود دارند. حتی در تنهایی نیز بخوبی خود را مشغول و سرگرم می کنند. رفتار فریبنده بانمک و جثه کوچکشان آن ها را دوستانی ایده آل جلوه می دهد، اما آنقدر شیطان هستند که هرگز نباید آن ها را بدون نظارت خارج از قفس شان رها کرد زیرا برای انجام دادن کارهای احمقانه بسیار مستعدند.
برای شخصی که زمان زیادی را بیرون از منزل می گذراند یک جفت جوان پرورشی انتخاب مناسبی است. با این حال کاییک ها یک عیب دارند: فریادهای گوشخراش و تمایلاتش برای گاز گرفتن در صورتی که به اهداف خود دست پیدا نکنند. آن ها همچنین ممکن است برای لحظه ای خود را ملایم نشان دهند و لحظه ای بعد هنگام شیطنت گاز بگیرند. اما درکل از بهترین انتخاب ها محسوب می شوند.

Black-headed parrot
Pionites melanocephala
کاییک سر سیاه
راحت می توان یک کاییک سر سیاه با قیمتی قابل قبول برای خود تهیه کرد.

Green-thighed parrot
Pionites leucogaster
کاییک شکم سفید یا پشت سبز
کاییک شکم سفید کمتر رایج اما جالب هم هست. اگر فرد پر انرژی هستید طوطی کاییک همراه خوبی برایتان خواهد بود.

طوطی شکم سفید WHITE-BELLIED PARROT با نام علمی Pionites leucogaster هم چنین با عنوان کایک شکم سفید نیز مطرح می باشد. طول بدن این طوطی ۲۳ سانتی متر و وزن تقریبی آن ۱۶۵-۱۷۰ گرم می باشد. این طوطی به طور کلی دارای ۳ نژاد: P.l. leucogaster, P.l. xanthurus, P.l. xanthomerius می باشد. در نژاد P.l. leucogaster: در هر دو جنس نر و ماده تاج، سینه، گلو و اطراف گوش به رنگ هلویی، گونه ها و دو طرف سر به رنگ زرد و سطح بالایی پرها به رنگ سبز و دارای حاشیه ی آبی می باشند. شکم به رنگ سفید و کرم دیده می شود. ران پا سبز و پرهای زیرین زرد رنگ و منقار به رنگ استخوانی دیده می شود. حلقه چشم لخت و به رنگ صورتی و چشم ها نارنجی می باشند. در نژاد P.l. xanthurus : هر دو جنس نر و ماده به طور کلی روشن تر می باشند و ران پا و پوشش زیر دم زرد و دم به رنگ زرد مخلوط با سبز دیده می شود. در نژاد P.l. xanthomerius: هر دو طوطی نر و ماده مشابه نژاد P.l. xanthurus است و فقط دم سبز رنگ می باشد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید