طوطی برزیلی - فیشر و لاوبرد

طوطی کوتوله طوطی برزیلی مرغ عشق فیشر لاوبرد

طوطی برزیلی

طوطی کوتوله طوطی برزیلی مرغ عشق فیشر لاوبرد

طوطی سرسیاه کوچک

طولش 15 سانتیمتر و محیط زیستش شرق افریقا از تانزانیا تا مالاوی و موزامبیک می باشد . نر و ماده رنگ آمیزی یکسانی دارند . سرش پرتقالی رنگ و در ناحیه پیشانی قرمزو منقارش قرمز و دور چشم سفید . پرهای نواحی غده چربی و پوششی روی دم آبی و شکم و پشتش و نیز شاه پرها سبز رنگ و داخلشان سیاه است . آنان 4 تا 7 تخم گذارده و جوجه ها پس از 21 روز از تخم درآمده و 5 هفته پس از ان لانه را ترک می کنند .

سرهلویی کوچک

طولش 16 سانتیمتر و محیط زیستش جنوب آنگولا و نامبیا است . نر وماده رنگ آمیزی یکسانی دارد . رنگ اصلی اش سبز روشن و به طرف شکم زرد و شاه پرها یشان سیاه با رگه های سبز و پرهای حوالی غده چربی و روی دم آبی و قسمت جلوی سرش قرمز و منقارش پرتقالی روشن می باشد . سر صورتی کوچک در انواع پرورشی با رنگ های مختلف نیز یافت ودر پاسیو و در قفس بزرگ به خوبی تکثیر می شود . 3 تا 5 تخم گذارده و جوجه ها بعد از 21 روز از تخم درآمده و پس از گذشت 5 هفته لانه را ترک می کنند .

سر صورتی کوچک

طولش به 35 سانتیمتر رسیده و محیط زیستش مناطق استوایی افریقا از ساحل عاج تا آنگولا در جنوب و تانزانیا در شرق می باشد . رنگ آمیزی نر و ماده یکسان بوده و رنگ اصلی اش خاکستری و در ناحیه شکم و غده چربی روشن تر است .پرهای دمش قرمز و منقارش سیاه و حلقه چشم در پرندگان بالغ خاکستری روشن و تا سن 8 ماهگی در جوجه ها خاکستری قهوه ای تیره می باشد . آنها با استعدادترین نوع طوطی بوده و به زودی قادر به تکلم می شوند . 2 تا 3 تخم می گذارند . نوع ماده به تنهایی روی تخمها خوابیده و از جوجه ها مراقبت می نمایند . جوجه ها پس از 30 روز سر از تخم در می آورند. انان پس از گذشت 3 ماه لانه را ترک می کنند .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید