کاسکو - طوطی خاکستری کنگو - تیمنه

تفاوت طوطی خاکستری کاسکو کنگو و تیمنه

تیمنه کنگو

تفاوت طوطی خاکستری کاسکو کنگو و تیمنه

تیمنه ها در غرب افریقا زیست میکنند و توسط دانشمندی به اسم فریز شناسایی شدند و کنگو ها در مناطقی چون کنیا و غنا زندگی میکنند.

تفاوت ظاهری:تیمنه کوچکتر از کنگو هست . اگر فقط زیبایی مد نظر باشد خب سلیقگی هست …و اکثرا با این موافق هستند که کنگو نژاد زیباتری هست .

منقار:تیمنه دارای منقار تیره رنگ تر و یک خط روشن در بالای منقار هست .و کنگو دارای منقار یک دست دودی هست

چشم ها:هردو چشمان مشکی رنگ دارند (تا سن 6 ماهگی) و بعد از آن رو به طوسی و زرد شدن میرود.رنگ چشم در طوطی بالغ زرد روشن هست..اطراف چشم هردو با پوستی عاری از پر و سفیذ رنگ پوشیده شده است.

اندازه:تغییرات اندازه برای کنگو 12-14 اینچ از منقار تا دم هست
تغییرات اندازه برای تیمنه 9 تا 11 اینچ از منقار تا دم هست.

وزن:وزن رابطه ی مستقیمی با رژیم غذایی دارد .معمولا طوطی هایی که نگهداری میشوند دارای وزن بیشتری نسبت به طوطی ها در حیات وحش هستند.
کنگو 650 -400 گرم وزن دارد بسته به رژیم پرنده این ارقام تغییر میکند .تیمنه 400-275 گرم وزن داردامروزه بیشتر از این وزن هم دیده شده که به خاطر بهبود تغذیه انهاست.

رنگ:کنگو دارای پرهای خاکستری روشن و کمی تیره میباشد که با توجه به سن آن تغییر میکند ..همچنین دارای دم قرمز رنگ که به آن زیبایی خاصی بخشیده است.و آن را “red tail gray” هم مینامند.تیمنه دارای پرهای تیره رنگ تر از کنگو و دارای دم شرابی یا شکلاتی رنگ میباشد

پاها: در هردو پاها یکسان هستند ..فقط تغییراتی در راه رفتن دارند…کنگو به آرامی و گام های کوچک قدو بر میدارد…تیمنه سریعتر از کنگو راه میرود.

تفاوت خلق و خوی :هر دو خجالتی هستند ولی گفته شده که تیمنه کمتر خجالتی هست و زودتر با اعضای خانواده اخت میشود.البته نمیشود قطعا این نظر را داد.دیده شده که یک کنگو به راحتی جلوی همه ی مهمانها سخن میگوید و یک تیمنه از خجالت حتی کلمه ی سلام را هم به زبان نمیاورد.

هوش:در رابطه با هوش هردو برابر هستند و این فقط بستگی به صاحبان انها دارد.

قدرت سخنگویی:هردو دارای قدرت سخنگویی هستند .انها قادر به دراوردن انواع صداها از قبیل زنگ تلفن.در.صدای بوق و…. هستند..تنها تفاوت موجود در کیفیت صدای انهاست .در صدای تیمنه تنوع خیلی زیادی نسبت به کنگو دیده نمیشود.مثلا اگر صدای کودکی را بشنود همان صدا را عینا تکرار میکند ولی کنگو مستعد تقلید یک صدا به تن های متفاوت هست (یک زن.کودک .پیر)مثلا یک کلمه ی سلام را به تن های مختلف تکرار میکند.
تیمنه در 6 ماهگی توانایی سخن گفتن را پیدا میکند 6 ماه زودتر از کنگو ..حتی دیده شده در 4 ماهگی یک تیمنه کلمه سلام را اداکرده است.

چابکی:تیمنه به خاطر کوچکی جثه از کنگو پرتحرک تر است.

قیمت: به خاطر علاقه ی بیشتر و استقبال از کنگو .دارای قیمت بیشتری نسبت به تیمنه هست.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید