اخبار دانستنی آموزشی طوطی سانان

سرقت پرندگان زینتی به ارزش 5 میلیارد تومان

طوطی های ماکائو

روز دوم آذرماه سال جاری مردی با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان خواست دزدان میلیاردی پرندگانش دستگیر شوند.این مرد گفت: برای انجام کار تکثیر و نگهداری پرندگان زینتی و آپارتمانی ساختمان دوطبقه‌ای را در منطقه طرشت تهیه کردم و سرایداری برای ایمنی و نگهبانی از پرندگان در طبقه اول خانه به کار گرفتم.
وی افزود: ساعت 9 صبح بود که مثل همیشه به محل کارم رفتم اما وقتی وارد ساختمان شدم سرایدار خانه را در حالی که دست و پاهایش بسته شده بود در حمام پیدا کردم که بعد از کمک به وی به طبقه پرندگانم رفتم دیدم 100 جفت پرنده زینتی که بعضی از آن‌ها بیش از 100 میلیون تومان قیمت داشتند دزدیده شده است.
با ادعاهای این مرد، بازپرس شعبه 14 دادسرای ناحیه 2 تهران دستور داد تیمی از مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری دزد پرندگان 5 میلیارد تومانی وارد عمل شوند.

کارآگاهان با بررسی از محل سرقت اطمینان پیدا کردند دزدی از سوی یک آشنا صورت گرفته و خیلی زود به سراغ مظنون اول سرقت که همان مرد سرایدار بود، رفتند. این مرد مرموز در بازجویی‌ها داستانسرایی‌های عجیبی داشت و وقتی پی برد پلیس راز دروغ‌پردازی‌هایش را فاش کرده پرده از جزئیات سرقت برداشت.
وی به مأموران گفت: «احمد» 49 ساله که از دوستان مرد پرنده‌فروش است به سراغم آمد و با وعده پرداخت 5 میلیون تومان خواست در این سرقت نقش داشته باشم و همراهی‌اش کنم.همین کافی بود تا کارآگاهان به سراغ احمد در شهرک غرب رفته و در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.
احمد که سعی داشت با دروغ‌پردازی‌هایش خود را بی‌گناه معرفی کند وقتی دید از سوی مرد سرایدار لو رفته است لب به اعتراف گشود.وی به مأموران گفت:‌ من نیز در زمینه تکثیر، خرید و فروش پرندگان مشغول به کار هستم اما نسبت به دوستم در سطح پایین‌تری قرار دارم و رقیب تازه‌کاری به حساب می‌آیم.
چون می‌دانستم دوستم پرندگان میلیاردی دارد بارها طرح سرقت کشیده و سرایدار را هم به وسوسه انداخته بودم تا این‌که شب پیش از سرقت وقتی در خانه پر از پرنده بودم شنیدم خریداری حاضر است به خاطر یک جفت از قناری‌ها 100 میلیون تومان پرداخت کند و جالب این‌که دوستم این پیشنهاد میلیونی را رد کرد. همان شب دل به دریا زدم و تصمیم گرفتم حتماً این سرقت را انجام دهم. وقتی سرایدار شنید تصمیم‌ام قطعی است شبانه دست به سرقت زده و پرنده‌ها را به ساختمانی در همان منطقه طرشت بردم و الان همگی آنجا هستند. بنابر این گزارش، پلیس با راهنمایی دزدان، پرندگان 5 میلیاردی را به صاحب اصلی‌اش بازگرداند. 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید