طوطی های لوری - لوریکیت ها

لوری قهوه ای

Brown Lory

لوری قهوه ای

Brown Lory

Chalcopsitta duivenbodei

لوری قهوه ای (Brown Lory) یا Duyvenbode’s Lory با نام علمی Chalcopsitta duyvenbodei به طور طبیعی در شمال غربی و غرب گینه نو زندگی می کند.

آنها اغلب در گله هایی در اطراف درختان شکوفه دار با سایر گونه ها دیده می شوند و یا به صورت جفت و یا گروه های ۶-۸ نفره در پرواز رویت می شوند.

وزن لوری قهوه ای چیز حدود ۱۹۰-۲۲۰ گرم و طول بدنش حدود ۱۰-۱۲ سانتی متر می باشد. نرها اغلب دارای منقار وسر بزرگ تری نسبت

به ماده ها می باشند و به جز اختلاف در اندازه ها از سایر جهات جنس نر و ماده کاملا یکسان به نظر می رسند.

رنگ بدن لوری قهوه ای عموما قهوه ای تیره می باشد. یک اثر کوچکی از رنگ بنفش در ناحیه ی پشت گردن و بخش عقبی تاج دیده می شود.

پیشانی ترکیبی از زرد تا قهوه ای مایل به خاکستری می باشد. کمر و شکم به رنگ آبی- بنفش می باشد . سینه به رنگ مشکی مایل به قوه ای می باشد. لبه ی جلویی بال به رنگ زرد روشن دیده می شود. ران به رنگ زرد- نارنجی و پاها به رنگ خاکستری مایل به سیاه می باشد.

رژیم غذایی لوری قهوه ای در درجه ی اول شهد و میوه می باشد. از انواع میوه های مورد علاقه ی لوری قهوه ای می توان به سیب ، گلابی ، موز ، انگور و پرتقال اشاره نمود.

لوری قهوه ای

طولش به 31 سانتیمتر می رسد (احتمالا 31 سانت درست است) و در نواحی شمال گینه جدید زندگی می کند . رنگ اصلی اش قهوه ای زیتونی تیره همراه رگه های طلایی است . پیشانی وگلو و سربالها و رانهایش زرد رنگ می باشد . پرهای پشت گردن و گردن با زردی خفیفی تزیین می شوند . قسمت انتهای پشت و اطراف غده چربی و زیر دم پرنده آبی تیره تا بنفش و پاها و منقارش سیاهند . چشمش قرمز زرد تا قهوه ای رنگند . لوری قهوه ای اخیرا به کرات در اروپا تکثیر یافته اند . تشخیص جنسیت آنان همواره آسان نمی باشد . معمولا نرها کمی درشت تر و سرشان بزرگتر است . آنان معمولا دو تخم می گذارند و جوجه ها پس از 25 الی 26 روز سر از تخم در می آورند . جوجه ها پس از 10 الی 11 هفته خودکفا شده و از لانه خارج می شوند

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید