طوطی های کانور

پاراکیت پیشانی پرتقالی

کانور پیشانی نارنجی

پاراکیت پیشانی پرتقالی

Orange-fronted Parakeet

Aratinga canicularis

پاراکیت پیشانی پرتقالی (Orange-fronted Parakeet) یا پاراکیت کوهستان یک نوع طوطی بومی جزایر جنوبی زلاندنو می باشد که اغلب به عنوان طوطی پیشانی نارنجی و هم چنین کانور نیمه ی ماه نیز مشهور می باشد. این پاراکیت که در گذشته در تمام زلاندنو پراکنش داشت امروزه فقط در جزایر جنوبی زلاندنو یافت می شود.

طول بدن پاراکیت پیشانی پرتقالی ۲۰-۲۳ سانتی متر می باشد و وزن بدن در نرها ۴۵-۵۵ گرم و در ماده ها ۳۸-۵۰ گرم می باشد. بال و پر عمدتا به رنگ سبز روشن می باشد با یک الگوی پرتقالی رنگ در ناحیه ی جلویی و پیشانی که این الگوی نارنجی نیز در دو طرف بدن نیز دیده می شود. شبکه های بیرونی پرها به رنگ آبی – بنفش می باشد ، نوک سیاه و سفید می باشد و چشم ها قرمز رنگ می باشد.

نرها و ماده ها بسیار شبیه به هم می باشند و فقط ماده ها جثه ی کوچکتری دارد. این پاراکیت به صورت جفت یا در گروه های کوچک دیده می شوند و اغلب روی شاخه های خارجی بوته ها دیده می شوند. آنها لانه های خود را در نزدیکی منابع آب برای تامین آب مورد نیاز برای نوشیدن و استحمام می سازند.

آنها از جوانه ها ، برگ ها ، دانه ها ، میوه ها ، شهد و گل ها ، انواع توت و آجیل تغذیه می کنند. هم چنین آنها از لارو حشرات و بقایای حیوانی نیز تغذیه می کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید