اخبار دانستنی آموزشی طوطی سانان

پارک لورو پارکی Loro parque

پارک لوروپارکی

پارک لورو پارکی Loro parque

پارک لورو پارکی یک پارک بسیار بزرگ(بالغ بر5/13 هکتار) در منطقه تنریفواقع در مجمع الجزایر قناری کشور اسپانیا می باشد و با هدف نگهداری , پرورش و تولید مثل انواع گونه های طوطی های معمولی و مخصوصا طوطی های در حال انقراض در سال 1972 , تاسیس شده است.

این مرکز کاملا غیر انتفاعی می باشد و هزینه های سالیانه خود را که بالغ بر 2میلیون دلار می باشد را ازطریق کمک های مالی افراد و شرکت های خیر خواه و فروش جوجه های تولید شده در طی سال, بدست می آورد.

لازم به ذکر می باشد که این مرکز صرفا جهت نگهداری و حفظ گونه های مختلف طوطی ها می باشد و هیچگونه نفی مالی برای مدیران آن ندارد.

این مرکز تحت نظارت دامپزشکان متخصص در امر نگهداری از پرندگان تزئینی می باشد و طوطی های موجود در این مجموعه بر اساس جیره غذایی محل طبیعیهر یک از گونه ها , تغذیه می شوند.

این مرکز سه هدف کلی را در نظر دارد:

1) نگهداری, پرورش و تولید مثل انواع گونه طوطی ها (مخصوصا طوطی های در حال انقراض)

2) نگهداری از طوطی های فراری و یا بدون صاحب

3) آشنایی بازدیدکنندگان با چگونگی احترام به طبیعت, آشنایی با انواع گونه های طوطی و نحوه نگهداری از آنها.

در حال حاضر این مرکز بعنوان بزرگترین مجموعه نگهداری از انواع گونه های طوطی در دنیا محسوب می شود, بطوریکه در حال حاضر بیش از 4000 طوطی از 350 گونه مختلف در آن نگهداری می شود.

لازم به ذکر می باشد برخی از این گونه ها در معرض خطر انقراض می باشند.

همانطور که قبلا به آن اشاره شد, سود ناشی از فروش جوجه های تولید و پرورش یافته مازاد بر نیاز این مرکز, صرفا در این مرکز هزینه می شود.

شرکت ورسله-لاگا بعنوان یکی از حامیان این مرکز سالیانه بخشی از سود حاصله از فروش کالا های خود را به این پارک اهدا مینماید.

بر روی بسته های برخی از محسولات شرکت ورسله-لاگا نشان این پارک موجود می باشد و شما با خرید این کالاها در واقع به طور غیر مستقیم به این مجموعه در جهت حفظ و نگهداری از گونه های مختلف طوطی ها کمک مینمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مرکز میتوانید به سایت www.loroparque.com مراجعه فرمایید.

مهم: کتاب زندگی با طوطی که به زودی کار ترجمه اش تمام می شود و به چاپ خواهیم رساند مربوط به رزماری لو شخصیتی است که سالها در این پارک در کنار طوطی ها زندگی کرده و تجربیات جالب زیادی دارد

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید