طوطی های کانور, طوطی های منقرض شده

کارولینا کانور یا پاراکیت کارولینا

کارولینا کانور یا پاراکیت کارولینا

پاراکیت کارولینا یا کارولینا کانور

در امریکای شمالی می زیسته که اکنون نسل آن منقرض شده

Carolina Conure

carolinensis Conuropsis

تنها گونه بومی ایالات متحده بود. این طوطی کوچک با دم دراز سبز رنگ

با نام کارولینا به اندازه قابل ملاحظه ای اجتماعی بود.

و در گله های بزرگ زندگی می کردند.

شکارچیان و از طرفی افت شمرده شدن انها برای مزارع و قطع درختان جنگلها برای ایجاد فضای بیشتر

جهت زمین های زراعی و استفاده زیاد از پرهای ناحیه دم انها

جهت تزیین کلاه خانم ها در سالهای ۱۹۰۰ و پیش از آن و نگهداری

از انها به عنوان حیوان خانگی زیبا یکی از دلایل انقراض انها بود. به خاطر تعداد بیشمار تهدیدات مختلف نهایتا انها منقرض شدند.

انها حتی به اسانی در اسارت پرورش میافتند اما به دلیل اعتراض کشاورزان دسته های زیادی از انها کشته شدند

هرچند که کشاورزان انها را برای مقابله با برخی از افت های مهاجم ارزشمند هم می دانستند.

انها قابلیت پرسه زدن اطراف شهرک های انسان ها را نداشتند و با تخریب بیشتر محیط زیست انها به سرعت نابود شدند.

اخرین نمونه های وحشی در شهرستان  Okeechobee نزدیک فلوریدا در سال ۱۹۰۴ رویت شد. و اخرین پرنده اسیر در باغ وحش سینسیناتی در سال ۱۹۱۸ درگذشت.

تعدادی تخم هم یافت شده که پس از تجزیه و تحلیل مولکولی می توان تعیین کرد که ایا این تخم ها از کارولینا کانور نابود شده هستند یا خیر.

 

کارولینا کانور یا پاراکیت کارولینا

Carolina Parakeet

Conuropsis carolinensisextinct

پاراکیت کارولینا (Carolina parakeet) با نام علمی Conuropsis carolinensis هم چنین با عنوان کانور کارولینا نیز مشهور بوده است که یک طوطی سبز کوچک بومی مناطق گرمسیری می باشد که دارای سر زرد رنگ و صورت قرمز مایل به پرتقالی با منقار رنگ پریده می باشد که بومی شرق ، میانه ی غرب و دشت های ایالات متحده بود و تنها طوطی بومی این منطقه بوده است. پاراکیت کارولینا از جنوب نیویورک به سمت ویسکانسین و کنتاکی، تنسی و خلیج مکزیک و هم چنین از سواحل اقیانوس اطلس به سمت شرق کلرادو یافت شد. پاراکیت کارولینا در جنگل های قدیمی در امتداد رودخانه ها و مرداب ها زندگی می کردند. پاراکیت کارولینا در اواسط قرن ۱۹ به یک طوطی نادر تبدیل گردید. آخرین رویت پاراکیت کارولینا در سال ۱۹۱۰ بود و گونه های موجود در باغ وحش در سال ۱۹۱۸ کشته شدند و پاراکیت کارولینا در سال ۱۹۳۹ منقرض شده اعلام شد.

پاراکیت کارولینا Carolina parakeet

اولین اشاره و توصیف از پاراکیت کارولینا مربوط به سال ۱۵۸۳ توسط Sir George Peckham در فلوریدا بود. احتمالا قوی ترین دلیل مرگ پاراکیت کارولینا مربوط به طبیعت سمی آمریکا می باشد و گزارش هایی که نشان می دهند که پاراکیت کارولینا از دانه های سمی cockleburs خورده است.

پاراکیت کارولینا از نظر اندازه و ابعاد بدن بسیار شبیه به کانور خورشیدی می باشد . پاراکیت کارولینا دارای دو شکل جنسی می باشد و جنس نر کمی بزرگ تر از جنس ماده است. این طوطی طول عمر نسبتا طولانی داشته و در باغ وحش چیزی بیش از ۳۵ سال زندگی کرده است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید