طوطی های کانور

کانور سر سیاه

Black-capped Conure کانور سر سیاه

کانور سر سیاه

Black-capped Conure

Pyrrhura rupicola

Sandia Conure

کانور سر سیاه (Black Capped Conure) با نام علمی Pyrrhura rupicola هم چنین به عنوان پاراکیت سر سیاه و کانور راک نیز مشهور می باشد که یک طوطی بومی حوضه ی آمازون و در مجاورت دامنه های شرقی رشته کوه آند در پرو ، بولیوی و برزیل می باشد. طول بدن کانور سر سیاه حدود ۲۵ سانتی متر می باشد و عمدتا به رنگ سبز با یک سر سیاه رنگ می باشد ، گردن و سینه دارای پرهای سیاه و سفید پوسته پوسته می باشد . پرهای پوششی پروازی در بال ها به رنگ قرمز می باشند . منقار به رنگ سیاه و سفید است و پرهای سینه تیره رنگ می باشند.

کانور سر سیاه در گله های ۲۰-۳۰ نفره زندگی می کند. هم چنین کانور سر سیاه در اسارت تا ۳۰ سال نیز زندگی می کند. کانور سر سیاه به عنوان حیوان خانگی اجتماعی ، مهربان و قابل آموزش شناخته شده است. آنها از تعامل با صاحبان خود لذت می برند. رژیم غذایی کانور سر سیاه مانند سایر طوطی سانان شامل انواه دانه ها ، میوه ها ، سبزیجات تازه و انواع پلت ها می باشد.

کانور سر سیاه یک پرنده ی بسیار فعال می باشد و صاحبان این کانور باید به طور متوسط روزانه ۲ ساعت آن را خارج از قفس نگهداری نمایند. این پرنده نیاز به اسباب بازی و ابزاری برای جویدن نیز دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید