طوطی های کانور

کانور سینه خرمایی

طوطی کانور خرمایی

کانور سینه خرمایی

Krieg’s Conure Maroon-bellied Conure/Parakeet

Pyrrhura frontalis kriegi

Maroon-bellied Conure, dubious. probably P. f. frontalis

Reddish-bellied Conure/Parakeet

Scaly-breasted Conure

کانور سینه خرمایی یا شکم خرمایی

پاراکیت شکم مارون (Maroon-bellied Parakeet ) با نام علمی Pyrrhura frontalis یک طوطی کوچک از جنوب شرقی برزیل به سمت شمال شرقی آرژانتین ، از جمله شرق اوره گوئه و پاراگوئه می باشد. پاراکیت شکم مارون که دارای شکمی به رنگ قرمز مایل به خرمایی است و دلیل نام گذاری آن نیز به دلیل رنگ شکم آن می باشد هم چنین به نام کانور شکم مارون نیز مشهور می باشد.

طول بدن پاراکیت شکم مارون حدود ۲۵-۲۸ سانتی متر می باشد و رنگ بدن در درجه ی اول سبز رنگ می باشد با یک الگوی قرمز مایل به خرمایی در ناحیه ی شکم و یک الگوی پوسته پوسته در اطراف گردن و الگوی سفید در اطراف گوش نیز دیده می شود. هم چنین منقار در پاراکیت شکم مارون سیاه و سفید است.

پاراکیت شکم مارون دارای دو زیر گونه می باشد:

– Pyrrhura frontalis frontalis بومی برزیل از جنوب باهیا به نیو گرانده دوسول که بخش بالایی دم سبز -زرد می باشد و به سمت انتها به قرمز متمایل می گردد.

– Pyrrhura frontalis chiripepe بومی شرق پاراگوئه ، آرژانتین ، اوره گوئه و جنوب برزیل که بخش بالایی دم به رنگ سبز مایل به زرد می باشد.

رژیم غذایی پاراکیت شکم مارون شامل انواع میوه ها ، گل و شهد می باشد. این پاراکیت توانایی سخن گویی را دارد البته نمی تواند به وضوح سایر طوطی ها صحبت کند و در میان کانورها جزء آرام ترین کانورها می باشد.

اطلاعات بیشتر:

این طوطی با نام علمی Pyrrhura frontalis و نام انگلیسی Maroon bellied parakeet
مشهور بوده و سایر نامهای رایج آن عبارتند از :

Maroon-bellied Parakeet, Reddish-bellied Parakeet, Brown-eared Conure or Parakeet, Scaly-breasted Conure or Parakeet, Azara’s Conure (P.f. chiripepe)

پاراکیت سینه خرمایی سه تا گونه دارد که به نامهای زیر مشهورند: 
P.f. frontalis, P.f. kriegi, P.f. chiripepe

پراکنش:

در جنوب غرب برزیل تا شمال آرژانتین، پاراگوئه و شرق بولیوی می توان آن را دید.

مشخصات ظاهری:
اندازه جثه حدود 26 سانتیمتر و وزن اش حدود 79 الی 94 گرم است. رنگ عمومی پرها سبز مایل به زیتونی، یک لکه جگری رنگ جلوی سینه داشته و پوشپرهای روی گوش سبز روشن است. حلقه چشمی سفید و رنگ چشمها نیز قهوه ای تیره میباشد. رنگ منقار خاکستری – قهوه ای است. اگر بخواهیم سه گونه بالا را با هم مقایسه کنیم می توان گفت که P.f. kriegi در مقایسه با P.f. frontalis دم باریکتری به رنگ قهوه ای- قرمز دارد. P.f. chirpepe نیز مانند P.f. frontalis است فقط دمش زیتونی رنگ بوده که خطهای قهوه ای – قرمز را ندارد و لکه جلوی بدنش به جای قرمز جگری ، به رنگ نارنجی- قرمز است. طول عمرش حدود 25 الی 30 سال میباشد.

عادات و رفتار:

پرنده ای اجتماعی بازیگوش ودر مقایسه با سایر طوطی ها کم سر وصدا تر است.عاشق نوازش کردن بوده و بسیار هم باهوش می باشد.

تغذیه: 
انواع میوه ها مانند سیب، موز، پرتقال، انار، میوه کاکتوس و غیره سی درصد غذای روزانه این طوطی را تشکیل می دهد. سبزیجات و صیفی جاتی مانند : هویج، کرفس، نخود فرنگی، لویبا سبز، ذرت تازه، سبزی های برگ سبز، نیز را میخورد.مابقی غذای روزانه اش باید شامل دانه هایی مثل غلات، تم آفتابگردان، دانه کاکتیل و غیره باشد.

تولید مثل:
در فصل تخم گذاری حدود 4 الی 6 تخم می گذارد. حدود 22 روز روی تخمها میخوابد و جوجه ها بعد از 7 الی 8 هفته می توانند لانه را ترک کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید