طوطی های لوری - لوریکیت ها

 طوطی لوری سیاه

Black Lory

 طوطی لوری سیاه

Black Lory

Chalcopsitta atra

Red-quilled Lory

Raja Lory

اندازه:32 سانتیمتر

وزن:230 تا 260 گرم

باهوش و مهربان

در اسارت معمول است

2 تخم در هر تخمگذاری

بیرون امدن جوجه:25 روز

ترک لانه:بعد از 7 هفته

زیستگاه:اندونزی

گزارش IUCN:کمترین نگرانی

اطلاعات بیشتر:

لاری سیاه (Black Lory ) با نام علمی Chalcopsitta atra بومی اندونزی است و زیستگاه آن جنگل های باز و دشت های غربی گینه نو و اطراف آن می باشد . لوریکیت سیاه هم چنین در لیست قرمز گونه های در حال انقراض قرار گرفته است. این لوریکیت دارای ۴ زیر گونه می باشد که به ترتیب بومی غرب گینه نو ،جزیره ی میسول ، شبه جزیره ی شمال غربی گینه نو و شبه جزیره ی آمبرپون می باشند.
طول بدن لوریکیت سیاه به طور متوسط ۳۰ سانتی متر می باشد که یکی از لوکس ترین طوطی های جهان است که تقریبا ۱۰۰% بدن آن سیاه رنگ می باشد. زیر دم زرد و قرمز رنگ است و پرنده های جوان دارای نقاط قرمز در سراسر بدن می باشند.

لوریکیت سیاه در گروه بهترین حیوانات خانگی شناخته و طبقه بندی شده است. آنها نیاز به مهر و توجه زیادی دارند و اغلب پرندگانی ملایم می باشند و هنگامی که هیجان زده می شوند سر و صدای زیادی از خود نشان می دهند. آنها را به راحتی می توان اهلی و خانگی کرد.
بخش عمده ای از رژیم غذایی لوریکیت سیاه از شهد ، دانه ، گرده ، میوه تشکیل می گردد. باید دقت شود شهدی که در اسارت در اختیار لوریکیت سیاه قرار می گیرد در آب و هوای گرم باید هر ۴ ساعت یک بار عوض شود چرا که یکی از علل مرگ زود رس لوریکیت سیاه شهد خراب و فاسد شده می باشد

Black Lory

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید